جذب سرمایه برای کارآفرینان و استارت آپ ها



امکان معرفی سرمایه گزار به اعضای کلاب گاراژ فرمانیه وجود دارد.

سخت ترین جلساتی که با آن در زندگی روبرو بوده ایم مذاکره با سرمایه گزار روی فروش عمارتی بوده است که در آن لحظه زمانی وجود نداشته است.

کارآفرینان استارت آپ ها برای جذب سرمایه جهت ادامه حیات کسب و کارشان بایستی در مراحل مختلفی با صاحبان سرمایه و ثروت مذاکره نمایند.

 

نحوه مذاکره با سرمایه گزار خطر پذیر (VC) برای پرزنت و معرفی استارت آپ و چگونگی تاثیر پذیری روی صاحبان سرمایه

سرمایه گزاران در طیف های مختلفی قرار میکیرند و معروف ترین آنها سرمایه گزاران خطر پذیر هستند که همان Venture Capital میباشد.

بخش اصلی مذاکره با سرمایه گزار، معرفی و پرزنت استارت آپ میباشد که در قالب طرحی پیچیده و در عین حال مختصر ارائه میگردد.

تمام هدف از ارائه این پرزنت که به آن Pitch Deck  میگویند تاثیر گزاری روی ذهن سرمایه گزار میباشد که نه تنها آن را باور نماید بلکه  آنرا فرصتی بی نظیر برای سرمایه گزاری قلمداد کند.

فراموش نکنید سرمایه گزاری روی ایده ها و استارت آپ های نوپا حتی با وجود داشتن MVP یا محصول و سرویس اولیه همواره با ریسک بالایی همراه میباشد.

سرمایه گزار خطر پذیر و یا Venture Capital زمانی وارد سرمایه گزاری میشود که طرح کسب و کار استارت آپ آنرا تحت تاثیر قرار دهد بطوریکه مایل به سرمایه گزاری گردد.

طبق آمار حدود 90 درصد از استارت آپ ها با شکست مواجه میشوند و این یعنی 90 درصد سرمایه های اولیه جذب شده از سوی استارت ها از سرمایه گزاران از دست رفته است.


یکی از مواردی که سرمایه گزار به آن به شدت دقت مینماید همان Pitch Deck یا معرفی و پرزنت ایده و استارت آپ است.

اگر معرفی استارت آپ بتواند در قالب استاندارد Pitch Deck طرح ریزی گردد آنوقت به احتمال زیاد برای سرمایه گزاری مناسب میباشد زیرا احتمال کمی دارد مدل کسب و کاری دارای نقص باشد یا ایده ای مناسب کسب و کار واقعی نباشد و آنوقت بتوان Pitch Deck استانداردی برای آن تدوین کرد.

در واقع نحوه آماده سازی این پرزنت به قدری مهم است که توسط کارشناسان متبحر سرمایه گزاری و مارکتینگ تهیه میگردد و در جلسه پرزنت توسط کارآفرینان ارایه میشود.

جالب است بدانید به قدری نحوه معرفی استارت آپ ها جهت اخذ سرمایه مهم است که استارت آپ های Airbnb ,LinkedIn, wework, Uber طرحشان تماما توسط مشاهیر این حوزه طراحی گردیده است.

 

در این کارگاه مبانی مذاکره با سرمایه گزار خطر پذیر در سطح مقدماتی ارائه میگردد که در ادامه و گذراندن سایر سطوح شما را به مذاکره کننده ای با تسلط و آشنا به اصول طراحی Deck تبدیل مینماید بطوریکه میتوانید مهم ترین بخش استارت آپ خود را که همان جذب سرمایه میباشد را راهبری کنید. 

این کارگاه مقدماتی مشابه همان کارگاهی است که توسط ,Ron Conway, Dave McClure, Tim Draper البته با هزینه کاملا متفاوتی برگزار میگردد.

هدف اصلی این سلسله از دوره ها مجهز نمودن کارآفرینان به نحوه مذاکره و تکنیک های آن برای جذب سرمایه میباشد.

در این کارگاه دو ساعته با کلیاتی آشنا میگردید که نحوه تفکر شما را به آنچه در پیش سرمایه گزار باید گفته نشود و یا بیشتر تاکید گردد تغییر خواهد داد. عدم جذب سرمایه میتواند استارت شما را با مرگ زود هنگامی مواجه کند که در صورت جذب سرمایه میتوانست سرنوشت استارت آپ و موسسین آنرا طوری دیگری رقم بزند.

واقعیت آن است جریان سرمایه میتواند عمارت های بسیاری را بنا نماید و میتوان آنرا به آب تشبیه نمود و ایده و تیم استارت آپی را به زمین حاصل خیزی که تشنه آب است.

 

ثبت نام کنید

معرفی شبکه


رویداد های شبکه

ثبت‌نام دومین دوره شتابدهی مرکز امید

پذیرش طرح‌ها در دومین دوره شتابدهی مرکز نوآوری فرهنگی امید آغاز شد. دوره شتابدهی مرکز امید فرآیندی یک‌ساله ...

تور فناوری نانو

تور فناوری نانو با هدف: معرفی دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو/ایجاد انگیزه و روحیۀ خودباوری در میان دانشجویان /معرفی خدمات و تسهیلات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و ...

فستیوال بازار دارایی‌های فکری و نوآوری صنایع شیمیایی و پلیمر

فن بازار منطقه اي استان کرمانشاه، با همكاري مركز فن بازار ملي ايران، پارک علم و فناوري استان کرمانشاه ، شركت فرابورس ايران و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ....

دومین کارگاه عملی پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)

امروزه امنیت اطلاعات، یکی از چالش‌های اصلی در عصر فناوری اطلاعات محسوب می‌شود