مرکز توسعه کسب‌وکار فناوری پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۹۷، ۳۱۳ ساعت مشاوره تجاری‌سازی به ۲۱۹ طرح و اختراع ارائه کرده است.

به گزارش شبکه نوآوری تهران؛ این مشاوره‌ها که طی فرآیندهای ارزیابی طرح، ارزیابی اختراع و طرح توانمندسازی اختراعات ارائه‌شده است به‌صورت مشاوره حضوری و تلفنی و عمدتاً در روندها و طرح‌های همکاری با سایر نهادها و مراکز حمایت از توسعه فناوری انجام پذیرفته است.

این مرکز در سال گذشته در چارچوب همکاری با بنیاد ملی نخبگان، با حضور در ۳ جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش در مناطق مختلف کشور، ۴۰ ساعت مشاوره‌ی تجاری‌سازی در اختیار ۵۵ مخترع قرار داده که ۱۲ طرح از مجموع این طرح‌ها در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی، ۱۴ طرح در حوزه مکانیک و ۲۹ طرح در حوزه‌های مختلف دیگر بود.

ارائه ۶۴ جلسه مشاوره تجاری‌سازی نیز برای ۳۴ طرح در قالب سایر طرح‌های همکاری با بنیاد ملی نخبگان از دیگر فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود.

ازجمله خدمات دیگر این مرکز به مخترعان، ارائه بیش از ۸۰ ساعت مشاوره به ارائه‌دهندگان ۴۳ اظهارنامه ثبت اختراع در همکاری با مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و ۱۱۰ ساعت مشاوره در فرآیند ارزیابی اولیه، ارزیابی اختصاص مرحله دوم تسهیلات و استمهال طرح‌های ارجاعی از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، استانداری تهران و سایر نهادهای حمایتی بوده است.

در کنار سایر مشاوره‌ها و در چارچوب پاسخگویی به مراجعات مشاوره حضوری و تلفنی به پارک، این مرکز به ۶۴ طرح و موضوع، در حوزه‌های هوافضا، الکترونیک، لوازم‌خانگی، بهره‌وری، گردشگری، بهداشت و سلامت، مواد، خودرو، نفت و انرژی، کشاورزی، مکانیک و ...، مشاوره ارائه داده است.

شایان‌ذکر است، مرکز توسعه کسب‌وکار فناوری به‌عنوان یکی از مراکز تابعه پارک فناوری پردیس که از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده، مسئولیت ارائه خدمات فناوری و توسعه کسب‌وکار، توانمندسازی اختراعات در راستای تجاری‌سازی، ارزیابی طرح‌های فناوری، ارزیابی فنی اظهارنامه‌های ثبت اختراع و آموزش را در پارک فناوری پردیس و مراکز وابسته بر عهده دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: