رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: قطار علم و فناوری کشور در حال حرکت است و نمی‌توان آن را به این دلیل که هنوز برخی زیرساخت‌های آن تکمیل نشده، متوقف کرد.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، دکتر علی وحدت در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اکثریت اعضا برگزار شد، با بیان اینکه بحث تأمین مالی حوزه‌های علم و فناوری از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری محسوب می‌شود، گفت: این حوزه اگرچه کم‌تجربه است اما در همین زمان کوتاه نیز عملکردهای کمی و کیفی مناسبی داشته است؛ تحولی که صندوق‌های پژوهش و فناوری با سرمایه‌های اندک خود در حوزه‌های تکنولوژی ایجاد کردند، قابل انکار نیست.

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه قطار علم و فناوری کشور در حال حرکت است و نمی‌توان آن را به این دلیل که هنوز برخی زیرساخت‌های آن تکمیل نشده، متوقف کرد، گفت: بخشی از مسئولیت اجتماعی ما در توسعه این اکوسیستم نهفته است. هرچند که تمام تلاش ما بر آن است که همزمان با حرکت این قطار، نگرانی‌ها را رفع و وضعیت آن را سامان ببخشیم.

وحدت از همه مسئولان و دست‌اندرکاران اکوسیستم نوآوری و فناوری خواست که مسئولانه وارد این حوزه شده و به آن کمک کنند.

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تصریح کرد: در صندوق نوآوری و شکوفایی، از اواخر سال گذشته ظرفیت‌های جدی برای نقش آفرینی صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شد که آثار و برکات آن را در سال جاری به طور خاص در حوزه علم و فناوری شاهد خواهیم بود.

در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با موافقت اکثریت اعضا مجوز تأسیس صندوق پژوهش و فناوری تلاشگران اقتصاد پایدار و دستور العمل اجرایی اعطا، لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: