مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس ظرفیت خوبی در زمینه هنر، علوم انسانی، کشاورزی و فناوری اطلاعات دارد بنابراین شرکت های فعال این حوزه ها، در اولویت استقرار پارک علم و فناوری این دانشگاه قرار دارند.

دکتر ابراهیمی اظهار داشت: ماموریت دانشگاه تربیت مدرس از بدو تاسیس در سال 1360 تربیت استاد بود و به همین دلیل از حوزه کسب و کار و شرکت داری فاصله گرفته است. امروز این ماموریت را دانشگاه های دیگر هم انجام می دهند و در مقطع دکترا همه دانشگاه ها دانشجو دارند، بنابراین با توجه به حضور دیگر دانشگاه ها این فضا برای دانشگاه به عنوان یک ماموریت وجود ندارد و مجموعه دانشگاه به این جمع بندی رسیده اند که باید به سمت کارافرینی و کارهای جوابگویی صنعت و جامعه پیش بروند.
وی افزود: پارک مدرس حدودا از سال 81 تاسیس شده ولی به دلیل کم بودن بودجه های پارک زیاد فعال نبوده و حدود 20 شرکت در پارک داریم که نیمی از آنها دانش بنیان شده اند و بقیه واحد فناور هستند. ما برای توسعه پارک قصد داریم به بودجه‌های دولتی و بودجه دانشگاه وابسته نباشیم و برای سرمایه گذاری در زیرساخت های پارک و در شرکت هایی که در مجموعه پارک حضور دارند از بخش خصوصی کمک بگیریم.
این استادیار دانشکده مکانیک دانشگاه تربیت مدرس گفت: هم اکنون در حال بررسی و رایزنی اولویت های جذب شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در پارک علم و فناوری این دانشگاه هستیم به همین دلیل شرکت های موجود و شرکت‌های متقاضی که قصد ورود به این پارک را دارند، باید به طور کلی دسته بندی شده تا بر اساس آن به زیرشاخه هایی مشخص برسیم. 
وی افزود: همچنین در حال شناسایی پتانسیل های شرکت ها و دانشگاه هستیم تا یک یا چند ماموریت مشخص برای دانشگاه تعیین کنیم؛ از آنجا که دانشگاه تربیت مدرس پتانسیل زیادی در حوزه هنر، علوم انسانی، فناوری اطلاعات و کشاورزی دارد پارک علم و فناوری تربیت مدرس در موقعیت مناسب تری برای جذب شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه هاست. 
وی در پاسخ به این سوال که چرا معمولا شرکت های دانش بنیان در حوزه های علوم انسانی و هنر نتوانسته اند رونق بگیرند گفت: دیدگاه مثبتی راجع به نجوه ایجاد کسب و کار با رشته های مرتبط با حوزه های علوم انسانی و هنر شکل نگرفته است؛ اما در واقع این رشته ها را می توان در رشته های مهندسی آورد و در همکاری با هم محصولاتی را که حاصل یک کار مهندسی است، ولی ذائقه های هنر و مباحث روانشناختی در آن دیده نشده با این مباحث ترکیب کرد تا این حوزه هم فعال شود.
گفتنی است، پارک علم و فناوری تربیت مدرس وابسته به این دانشگاه از مدت ها قبل تاسیس شده و از نظر فضای جغرافیایی دارای دو پردیس پژوهش و پردیس بابایی است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: