معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ریسک جذب فارغ التحصیلان بر اساس نیاز صنعت هوانوردی و تولید تجهیزات صنعت هوافضا باید پذیرفته شود. این معاونت نیز آمادگی دارد تا تمام ریسک های مالی و حقوقی قراردادها با شرکت های دانش بنیان هوایی را بر عهده بگیرد.

سورنا ستاری در مراسم امضای قرارداد خرید تجهیزات فرودگاهی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی و بومی سازی سامانه های ناوبری هوایی، اظهار داشت: ما پیش از انقلاب هواپیمای پیشرفته داشتیم؛ اما هیچ دانش و نیروی متخصص در زمینه هوانوردی نداشتیم و نمی توانستیم به هواپیماها دست بزنیم؛ اما الان هم در زمان تولید هواپیما و هم تعمیرات و قطعات، نیروهای متخصص داریم. هم اکنون ما تعداد زیادی نیروی متخصص در صنعت هوافضا تربیت کرده ایم که باید این نیروها به این صنعت تزریق شوند.

ستاری با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته، در بخش هوانوردی نظامی اتفاقات خوبی افتاده و محصولات دانش بنیان بخش خصوصی، امتحان خود را پس داده است، گفت: قراردادهای تکنولوژیک هوانوردی دوطرفه است؛ از یک سو باید بخش های دولتی هوانوردی مانند شرکت فرودگاه ها ریسک استفاده از این محصولات را بپذیرند و از سوی دیگر نیز، شرکت های طرف قرارداد باید مسوولیت‌پذیر باشند و از این پس، دیگر نباید ضمانتنامه اجرای این قراردادها، نامه روسای دانشگاه ها باشد؛ چراکه این روش غلطی است.
وی افزود: همه ما باید ریسک جذب فارغ التحصیلان را بر اساس نیاز صنعت هوانوردی و تولید تجهیزات صنعت هوافضا بپذیریم؛ البته این راه باز شده و شرکت فرودگاه‌ها، فرهنگ ریسک پذیری استفاده از تولیدات دانش بنیان داخلی را پذیرفته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز این آمادگی را دارد تا تمام ریسک های مالی و حقوقی قراردادهای شرکت های دانش بنیان با صنعت هوانوردی را بپذیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: