گشایش نخستین شتاب دهنده استان گلستان معاون پارک علم و فناوری گلستان از راه اندازی نخستین شتاب دهنده استانی در استان گلستان خبر داد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیری را نیز در نظر گرفتیم که حامی این شتاب دهنده و طرح‌های خوب است.

عماد آیدانی، وظیفه اصلی پارک را توسعه علم و فناوری دانست و افزود: این کار با ایجاد شرکت‌های مختلف دانش بنیان و هم افزایی بین آنها و توسعه استارتاپ‌ها محقق می‌شود.
وی محور فعالیت‌های پارک علم و فناوری گلستان را در زمینه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، شیلات و سایر صنایع اولویت دار استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری گلستان، مراکز رشد پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات جهادکشاورزی را تحت پوشش قرار دادیم.
وی با اشاره به فعالیت ۳۶ شرکت دانش بنیان در استان اظهار داشت: با ارزیابی‌های جدید و تغییر نحوه رتبه‌بندی شرکت های دانش بنیان، شاهد ریزش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بودیم. شرکت‌های دانش بنیان استان در زمینه‌هایی از جمله پزشکی، زیست فناوری، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، IT و غیره فعال هستند. در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و برخی داروها، تولید بذر و IT، شرکت‌های دانش بنیان خوبی را در استان داریم.
وی به ایجاد نخستین شتاب دهنده استانی اشاره کرد و گفت: کسانی که طرح و ایده و تیم خوبی دارند، تحت پوشش قرار گرفته و بعد از آموزش کسب و کار، آنها را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند تا در صورت تمایل با همکاری یکدیگر شرکتی را تاسیس کنند. در این راستا یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در نظر گرفتیم که حامی این شتاب دهنده و طرح‌های خوب است.
آیدانی همچنین از راه اندازی مرجع استعلام اظهارنامه‌های ثبت اختراع در استان خبر داد و گفت: مخترعان پیش از این باید برای طی کردن این فرایند به خارج از استان مراجعه می‌کردند.
وی به راه‌اندازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری گلستان هم اشاره کرد و افزود: کار این مرکز برگزاری استارتاپ‌ها، برگزاری کارگاه‌های مختلف تخصصی، سرمایه‌گذاری بر روی هسته‌ها و واحدهای فناور، ایجاد بازار، برقراری ارتباط با دانشگاه و انتقال فناوری است. در استان گلستان سه کانون شکوفایی خلاقیت در شهرهای گرگان، گنبد کاووس و کردکوی ایجاد شده است.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: