دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی و محیط زیست گفت: بلوغ یافتن فناوری های جدید ضمن کمک به رونق کسب و کارهای دانش بنیان، فرصتی را برای بهره مندی هرچه بهتر از ظرفیت های بومی آب، خاک و محیط زیست فراهم می کند.

نادرقلی ابراهیمی در دومین جشنواره ملی و نمایشگاه ایده، استارتاپ و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: برای حفاظت از منابع ارزنده آبی، خاکی و زیست‌محیطی باید منافع این حوزه‌ها با رفع نیازهای مردم و حل مشکلات جامعه پیوند بخورد. این کار با رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی مبتنی بر فناوری‌های جدید و نوآوری نیروی انسانی جوان، شدنی است.
وی بلوغ یافتن فناوری های جدید که به رونق کسب و کارهای دانش بنیان کمک می کند فرصتی برای بهره مندی هرچه بهتر از ظرفیت های بومی آب، خاک و محیط زیست دانست و گفت: با توجه به توانمندی هایی که کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها به مدد فناوری‌های نوظهور به آن دست یافته است، می توانیم امیدوار باشیم که  میراث‌دارخوبی برای منابع کشور هستیم.
دبیر دومین جشنواره ملی و نمایشگاه ایده، استارتاپ و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان این‌که راه‌کار کلیدی در حل مشکلات منابع، بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌های فناورانه است، اظهار کرد: باید نیازهای جامعه تامین شود؛ ضمن آن‌که صنایع به فعالیتشان ادامه می‌دهند اما باید بدانیم با چه روشی و به چه قیمتی این کار صورت می‌گیرد. 
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم استمرار در تولید و حرکت چرخ صنایع را شاهد باشیم؛ مشروط بر این‌که مسایل با فناوری‌های نوین گره بخورد و امکان موفقیت، با کمک استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

حمایت 17 طرح فناورانه برای تجاری سازی 
دبیر دومین جشنواره ملی و نمایشگاه ایده، استارتاپ و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان، به استقبال بیش از 107 شرکت دانش‌بنیان و فناور از این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه به دلیل استقبال گسترده شرکت‌ها و علیرغم محدودیت فضا، 47 شرکت دستاوردهای خود را ارایه کردند. همچنین کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های بررسی مشکلات این کسب و کارها در روزهای جشنواره و نمایشگاه برگزار شد.
به گفته ابراهیمی، استقبال ایده‌پرداز‌ها از این دوره جشنواره مطلوب بود و 207 ایده‌پرداز، طرح‌های خود را در حوزه‌های محور جشنواره ارایه دادند؛ که از میان این طرح‌ها 47 ایده به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و 17 ایده‌پرداز برتر در نهایت ضمن دریافت جوایز خود، برای ورود به حوزه تجاری‌سازی و تبدیل ایده به کسب و کار حمایت می‌شوند.

امضای تفاهم‌نامه راهبردی در حوزه‌های آب، خاک و محیط زیست
همچنین در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی و نمایشگاه ایده، استارتاپ و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان، با حضور ستاری و کلانتری، تفاهم‌نامه ای با موضوع «طرح الگویی پرورش ماهی در قفس» میان معاونت علمی و وسازمان شیلات ایران منعقد شد.
هدف از انجام این تفاهم نامه، گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس و بهره گیری از ظرفیت ها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و همچنین تعاونی های صیادی برای اشتغالزایی و ایجاد پدافند غیرعامل است. 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: