طی نشستی مشترک میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و یونیدو(سازمان توسعه صنعتی ملل) تصمیماتی برای همکاری این سازمان در راستای رشد انرژی‌های تجدید پذیر در ایران اتخاذ شد.

طی نشستی مشترک میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و یونیدو(سازمان توسعه صنعتی ملل) تصمیماتی برای همکاری این سازمان در راستای رشد انرژی‌های تجدید پذیر در ایران اتخاذ شد.
نشستی مشترک میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و یونیدو در راستای رشد انرژی‌های تجدید پذیر در ایران برپا شد.
نماینده یونیدو در این نشست در راستای فعالیت استارتاپ ها در این عرصه گفت: استارتاپ ها تا زمانی که با دنیا در ارتباط نباشند ارتباط و توانایی لازم را به دست نمی‌آورند. پس ما تلاش می‌کنیم از استارتاپ ها در این مسیر حمایت کنیم. نباید این گروه را به یک‌باره در استخر عمیقی که تمامی کشورها در آن حضور دارند رها کرد، چراکه به سرعت غرق می‌شوند.
وی افزود: حتی اتاق‌های بازرگانی ایرانی در پایه ارتباط بین‌المللی هنوز به‌اندازه کشورهای دیگر قابلیت‌های لازم را استفاده نمی‌کنند و نیاز به دستگاه‌های حمایتی مانند معاونت علمی دارند به همین منظور ما نیز می‌توانیم ظرفیت‌های سازمان توسعه صنعتی ملل را به نفع استارتاپ ها استفاده کنیم.
 
کامبیز مهدی زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی گفت: تمام تلاش ما این است که از اقتصاد نفتی جدا شده و به اقتصاد دانش‌بنیان دست پیدا کنیم.
وی بیان کرد: توجه معاونت علمی به حوزه استارتاپ ها توانسته بر چهره تهران و ایران تاثیرگذار باشد. 
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمانی هر کشوری که در آن دودکش زیاد بود به عنوان کشوری پیشرفته محسوب می‌شد اما امروزه دنیا به سمت فناوری‌های نو، استارتاپ ها و سیلیکون وی‌ها پیش رفته است.
وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر روند معکوسی برای مهاجرت نخبگان شاهد هستیم و استارتاپ هایی در کشور راه‌اندازی شده است که حاصل اعتماد به جوانان است. تجربه نشان داده است اعتماد به جوانان نتیجه برد برد را در پی دارد. در نتیجه این حوزه برای همکاری‌های بین‌المللی آماده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: