معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان بوشهر سفر کرد و از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های مستقر در این استان بازدید و از چندین دستاورد ایران ساخت رونمایی کرد.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان بوشهر سفر کرد و از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های مستقر در این استان بازدید و از چندین دستاورد ایران ساخت رونمایی کرد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش ار سفر خود به استان بوشهر ضمن بازدید از توانمندی و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و استارتاپ های مستقر در این استان از چند دستاورد ایران ساخت رونمایی کرد.
افتتاح آزمایشگاه سم شناسی با تجهیزات ایران ساخت
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در یکی از بزرگترین مجتمع های آزمایشگاهی جنوب کشور، آزمایشگاه سم شناسی این مجموعه را افتتاح کرد؛ آزمایشگاه سم شناسی محصولات کشاورزی با400 مترمربع زیربنا با حضور یک شرکت دانش بنیان قابلیت بررسی 157 نمونه سم محصولات غذایی و کشاورزی دارد.
 
بازدید از مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر
همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه برنامه‌های خود در استان بوشهر از مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر بازدید کرد. 
این مرکز در زمینه‌های مختلف پزشکی هسته‌ای در قالب گروه‌های تصویربرداری مولکولی، فیزیک پزشکی، نانوتکنولوژی پزشکی و فارماکولوژی مولکولی فعالیت می‌کند و بیش از 50 نوع خدمت در بخش های تشخیص و آزمایشگاهی ارایه می کند. این مرکز ضمن تلاش برای دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه تشخیص و درمان سرطان گام های مهمی در درمان سرطان‌های پیشرفته پیموده است. درمان بیماران باسرطان‌ تیروئید مقاوم به ید رادیواکتیو، درمان سرطان‌های تمایزیافته تیروئید با یُد رادیواکتیو، درمان با MIBG برای بعضی از تومورهای کودکان، درمان سرطان‌های پیشرفته غددی-عصبی، درمان سرطان پیشرفته پروستات، درمان روماتیسم پیشرفته مفاصل، درمان بیماری پرکاری تیروئید با مواد رادیواکتیو و درمان سرطان متاستازی استخوان با مواد رادیواکتیو در این مرکز فناور پزشکی انجام می شود.
ستاری در بازدید از این مرکز گفت: تقویت از شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی در اولویت برنامه های حمایتی این معاونت قرار دارد.
 
رونمایی از 13محصول فناورانه دانشگاه خلیج فارس
13محصول فناورانه دانشگاه خلیج فارس نیز در آئینی با حضور سورنا ستاری در بوشهر رونمایی شد.
از 13 محصول رونمایی شده چهار محصول در زمینه فناوری اطلاعات و 9 محصول در حوزه زیست فناوری است. 
محصولات حوزه فناوری شامل گیت وی بیرونی LoRaWAN، نود چند سنسوره LoRaWAN، گیت وی قابل حمل LoRaWAN و ردیاب LoRaWAN است. 
محصولات پژوهشکده خلیج فارس‌ نیز شامل آگار، قیر چوب، غذای فراسودمند میگو حاوی عصاره جلبک، غذای ماهی دریایی حاوی آرد جلبک، کود آلجیلایزر، فوکوئیدان، فیلم بایوکامپوزیت خوراکی از جلبک(توضیحات و کاربردهای هر محصول)، کود نانوسیلیس قابل استفاده در کشاورزی و ساپونین متابولیت ثانویه استخراج شده از خیار دریایی (برای استفاده دارویی) 9 محصول دیگری است که در این آئین رونمایی شد. 
 
نمایش دستاوردهای فناورانه در پارک علم و فناوری بوشهر
ستاری همچنین در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر حضور یافت و از دستاوردهایی که واحدهای فناور مستقر در این  پارک علم و فناوری به نمایش گذاشته بودند، بازدید کرد. فناوران مستقر در این پارک علم و فناوری تجهیزاتی چون پهپاد سم پاش، نانو مواد گرافن، دستگاه الکتروتراپی کرانیال برای کاهش اضطراب، دستگاه اسکیمر پلاسمای سرد برای بازیافت آب‌های نامتعارف و تصفیه پساب شهری و صنعتی را در معرض نمایش گذاشتند.
 
بوشهر منطقه نوآور می شود
همچنین در این سفر، با هدف تبدیل منطقه تجاری بوشهر به منطقه دانش بنیان و نوآور، تفاهم نامه ایجاد کانون های فناوری و نوآوری با هدف پیشرفت دانایی محور شهر بوشهر منعقد شد.
منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس یکی از مناطق پنج گانه علم و فناوری کشور به شمار می رود و در راستای حمایت و تسهیل استقرار و فعالیت مراکز فناورانه، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، برای تبدیل شدن به اقتصاد دانایی محور این تفاهم نامه به صورت کنسرسیوم بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری خلیج فارس، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، شهرداری بندر بوشهر و شورای اسلامی منعقد شد.
تقویت و توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک در راستای ایجاد پهنه های شهری فناور به منظور تبدیل بندر بوشهر به شهر دانایی با رویکرد کارآفرینی و فن آفرینی و کمک به تحقق برنامه های طرفین موضوع این تفاهم نامه  است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: