معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به طور قطع حمایت و ایجاد رقابت در بخش خصوصی، خروجی بهتری برای اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت و موفقیت دولت ها نیز تنها در گرو بسترسازی، ریل گذاری و برداشتن موانع از مسیر حرکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی در کشور است.


معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به طور قطع حمایت و ایجاد رقابت در بخش خصوصی، خروجی بهتری برای اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت و موفقیت دولت ها نیز تنها در گرو بسترسازی، ریل گذاری و برداشتن موانع از مسیر حرکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی در کشور است.
دکتر علیرضا دلیری با اشاره به رونمایی اخیر معاونت علمی از سامانه تامین مالی جمعی برای ارتباط هرچه بهتر سرمایه گذاران و استارتاپ ها و ایده پردازان در کشور گفت: سامانه تامین مالی جمعی متعلق به بخش خصوصی که اخیرا رونمایی شد، در واقع یک شتاب دهنده موفق مورد حمایت معاونت علمی و فناوری است. البته با کارگزاران سه - چهار سامانه مالی دیگر بخش خصوصی نیز در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم آنها را برای ایجاد شرایط رقابتی بالا بیاوریم.
وی افزود: معاونت علمی انجام کار از سوی بخش خصوصی را با تشکیل یک تیم ناظر به شکل مناسب رصد خواهد کرد تا کار به صورت واقعی انجام و ارتباط بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران دچار مشکل و خلاء نشود. 
وی درباره اهمیت راه اندازی این سامانه اظهارداشت: پیش از رونمایی از این سامانه، ارتباط این دو بخش از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری پراکنده دولتی بود. این درحالی است که با راه اندازی سامانه تامین مالی جمعی از سوی بخش خصوصی ارتباط بین سرمایه گذاران و فعالان حوزه دانش بنیان نسبت به مراکزی که از سوی دولت برای این کار تعبیه شده است، بسیار سریع‌تر و شفاف تر خواهد شد.
 
نحوه حمایت معاونت علمی از این سامانه ها
وی درباره نحوه حمایت معاونت علمی از این سامانه ها گفت: ما هیچگونه کمک مالی به این نوع سامانه ها نخواهیم داشت و درآمد آنها از طریق اخذ درصدی از سرمایه گذار و سرمایه پذیر خواهد بود. البته کار ما تنها نظارت، بسترسازی و اعتبار بخشی است و استفاده از لوگوی معاونت علمی و فناوری روی بخش خصوصی خود به معنای اعتبار بالای آنها و البته نظارت ما برای انجام کار به صورت صحیح است.
به گفته وی، در این پلتفرم صاحبان ایده و استارتاپ ها که دنبال سرمایه گذار هستند، ایده خود را معرفی می کننند و سرمایه گذاران نیز از بین ایده ها طرح هایی را که برای سرمایه گذاری می پسندند، انتخاب می کنند و در کنار این دو گروه شرکت‌های مشاوره ای و شرکت های ارزش گذاری را خواهیم داشت که بتوانند لینک ارتباطی این دو گروه را با یکدیگر تامین کنند.
دلیری تصریح کرد: یکی از معضلاتی که تاکنون در حوزه شرکت های دانش بنیان واستارتاپ ها وجود داشت، این بود که با راه اندازی نخستین سامانه و فعال شدن آن بتوانیم شاهد راه اندازی سامانه های بعدی نیز باشیم که هر صاحب دانش و ایده ای که نیازمند سرمایه گذار بود از طریق این پلتفرم ها جذب سرمایه کند.
نحوه مراجعه صاحبان ایده به این سامانه
وی در خصوص اینکه آیا صاحبان ایده در سراسر کشور می توانند به این سامانه مراجعه و ایده خود را بارگذاری کنند و به نوعی جذب سرمایه را داشته باشند، گفت: علاوه بر داخل کشور، ایده پردازان و استارتاپ ها و سرمایه گذاران خارج از کشور نیز می توانند به این سامانه متصل و از آن بهره مند شوند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که برای تداوم صحیح کار و ترغیب بخش خصوصی بایستی هر سه طرف صندوق تامین مالی شامل سرمایه گذار، سرمایه پذیر و بخشی که مدیریت این کار را عهده دار است، نفع ببرند.
دلیری ضمن تاکید بر دارا بودن بستر و تجربه مناسب از سوی بخش خصوصی برای ورود به چرخه تامین مالی گفت: با راه اندازی چند سامانه دیگر در بخش تامین مالی از سوی بخش خصوصی و ایجاد شرایط رقابتی به طور حتم درصد بالایی از متقاضیان سرمایه پوشش دهی خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: