امسال 2500 سرباز وظیفه نخبه و شایسته جذب شرکت های دانش بنیان می شوند؛ هدف از اجرای این طرح ارتقای بهره وری از سربازان نخبه است.

امسال 2500 سرباز وظیفه نخبه و شایسته جذب شرکت های دانش بنیان می شوند؛ هدف از اجرای این طرح ارتقای بهره وری از سربازان نخبه است.
امسال 2500 سرباز وظیفه نخبه و شایسته جذب شرکت های دانش بنیان می شوند؛ هدف از اجرای این طرح ارتقای بهره وری از سربازان نخبه است. این طرح منشا تحولات خوبی برای جذب سربازان با مدرک بالا در دستگاه های دولتی و خصوصی خواهد بود.
هم اکنون شیوه نامه این طرح تدوین شده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عهده دار این طرح است و سامانه سینا با عنوان درگاهی برای مراجعه این افراد در نظر گرفته شده است.
در این طرح آزمایشی، تعداد 500 نفر برای امسال از سوی فرمانده کل قوا مجوز اخذ شده است که برای افرادی که شش ماه تا یک سال از خدمت آنها باقیمانده است، استفاده شود.
 
در این راستا تعداد 2 هزار نفر از سربازان وظیفه نخبه و شایسته که یک سال از خدمت آنها باقیمانده است برای گذراندن خدمت سربازی در شرکت های دانش بنیان مشغول به خدمت شوند.
در این طرح که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است، برگزار شود، از سهمیه 500 نفری تعداد 150 نفر و از سهمیه 2 هزار نفر، تعداد 600 نفر به وزارت صنعت، معدن و تجارت تعلق می گیرد. همچنین برای وزارت ورزش و جوانان از سهمیه 2 هزار نفری، 50 نفر و از سهمیه 500 نفر، 30 نفر تعلق می گیرد.
چنانچه این طرح با موافقت همراه باشد طی سال های آینده ادامه می یابد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: