نهمین دوره مسابقات ملی فناوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو با هدف گسترش آموزش این فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

نهمین دوره مسابقات ملی فناوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو با هدف گسترش آموزش این فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.
مسابقه ملی فناوری نانو بزرگ‌ترین رقابت علمی در حوزه فناوری نانو در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است که هرساله با حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری مسابقه، افزایش آشنایی محققان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی- آموزشی کشور، شناسایی برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آن‌ها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی است.
نهمین دوره از مسابقه ملی فناوری نانو در دو مرحله برگزار خواهد شد. نخستین مرحله مسابقه به صورت آنلاین از تاریخ 26 تا 31 اردیبهشت‌ماه 98 در سایت آموزش فناوری نانو به نشانی edu.nano.ir برگزار خواهد شد.
متقاضیانی که بتوانند حداقل نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند واجد شرایط شرکت در مرحله دوم مسابقه ملی می‌شوند. مرحله دوم به صورت حضوری در شعب برگزاری آزمون در کشور در تاریخ 28 تیرماه 1398 برگزار خواهد شد.
برگزیدگان مرحله دوم مسابقه   1800 میلیون ریال جوایز نقدی و غیرنقدی؛ کسب امتیاز نخبگی از طرف بنیاد ملی نخبگان؛ سهمیه سفر عمره و عتبات؛ مدال طلا، نقره و برنز مسابقه ملی فناوری نانو؛ دریافت گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو و نیز  مجوز حضور در نانواستارتاپ دریافت خواهند کرد.
 
توسعه ایده‌های فناورانه با شرکت در نانو استارتاپ
برگزیدگان این مسابقه می‌توانند با شرکت در نانواستارتاپ، ایده‌های فناورانه خود را توسعه دهند و در این راه از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برخوردار شوند.
نانواستارت‌آپ یکی از برنامه‌های حمایتی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی است که با هدف رشد و پرورش تیم‌های توانمند و رساندن ایده‌های مبتنی بر فناوری نانو به پروتوتایپ در قالب برنامه‌ای یک‌ساله اجرا می‌شود. این برنامه تسهیلات مادی و معنوی مورد نیاز یک تیم برای توسعه ایده خود را تامین خواهد کرد و در نهایت تیم را به سایر برنامه‌های حمایتی، سرمایه‌گذار یا مشتری متصل می‌کند.
این برنامه به دنبال حمایت از تیم‌های فناور است و رویکرد رقابتی در آن حاکم نیست. تمامی تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند مسیر رشد خود را به کمک نانواستارتاپ شناسایی کنند و استارتاپ خود را توسعه دهند.
شرکت در مسابقه؛ تنها راه ورود به نانو استارتاپ
تنها راه ورود به نانواستارت‌آپ، شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو و کسب امتیاز لازم است. در واقع حداقل یکی از اعضای استارت‌آپ باید جزو افرادی باشد که شرایط ورود به نانواستارت‌آپ را کسب کرده‌اند.
نمره علمی فرد در مسابقه ملی فناوری نانو 30 درصد از امتیاز لازم برای ورود به دورۀ نانواستارت‌آپ را تأمین می‌کند. علاقه‌مندان پس از کسب امتیاز از مسابقه ملی فناوری نانو، بر روی ایدۀ فناورانۀ خود کار کرده و گزارشی از آن را برای دبیرخانه نانواستارت‌آپ ارسال می‌کنند.
جزییات و ساختار این گزارش در جریان مسابقه ملی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید. مجموع نمره علمی افراد و نتایج ارزیابی فنی و کسب‌وکاری این ایده فناورانه، ملاک ورود به نانواستارت‌آپ است. 100 نفر نخست طبق این معیار مجوز ورود به نانواستارت‌آپ را کسب خواهند کرد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در مسابقه ملی می‌توانند به سایت رسمی مسابقه به نشانی competition.nano.ir مراجعه کرده یا با دبیرخانه مسابقه به شماره 66553671- 021 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: