معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری از صعود 9 پله ای ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: اکنون ایران از نظر اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست منطقه را دارد.

معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری از صعود 9 پله ای ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: اکنون ایران از نظر اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست منطقه را دارد.
علیرضا دلیری در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری ایران به رشد ایران از منظر شاخص اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در پنج سال اخیر در زمینه اقتصاد دانش بنیان از رتبه 25 به 16 جهان صعود کردیم. اکنون ایران از نظر اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست منطقه را نیز دارد.
وی به فعالیت چهار هزار شرکت با فناوری متوسط و بالا (مدیوم و های تک) اشاره کرد و گفت: این شرکت ها 300 هزار شغل ایجاد کرده و تاکنون 6 هزار میلیارد تومان فروش داشته اند؛ 70 درصد از این شرکت ها را استارتاپ ها تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی بدون تحقیق و توسعه محکوم به شکست است، به خدمات تعریف شده معاونت علمی ریاست جمهوری برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: 120 خدمت برای سرمایه گذاران مورد توجه قرار گرفته که مواردی از جمله «معافیت های مالیاتی»، «بیمه ای» و «گمرکی» را شامل می شود.
 
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سرمایه گذاری جسورانه یا خطرپذیر، برای شرکت های کوچک و متوسط کاربردی ویژه دارد، گفت: به منظور توسعه هر چه بیشتر فناوری ها و تجاری سازی آنها، به سمت سرمایه گذاری های جسورانه( به عنوان یکی از روش های نوین تامین مالی) حرکت کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری جسورانه، منابع مالی شرکت ها را تامین می کند و به طور همزمان، تجربه های تجاری را در اختیار شرکت های نوآور قرار می دهد؛ به همین سبب، اکنون سرمایه گذاری های جسورانه یکی از کارآمدترین روش های تامین مالی سرمایه در جهان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه ارتقای فناوری فقط مسیر حرکت به سمت کارایی است، گفت: فناوری کلیدی ترین مفهوم توسعه است که از طریق آن می توان به دیگر شاخص های توسعه، از جمله توزیع عادلانه درآمد، بهره وری و ارتقای جایگاه بخش خصوصی دست یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: