معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان به جای کمک مالی، احتیاج به محیط کسب و کار دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان به جای کمک مالی، احتیاج به محیط کسب و کار دارند.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، سورنا ستاری روز سه شنبه 14 اسفند در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری شیراز، با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان به جای کمک مالی احتیاج به محیط کسب و کار دارند، افزود: به این دلیل که کسی برای آنها ایجاد مزاحمت نکند و هدف پارک نیز تأمین چنین محیطی است.

ستاری اظهار داشت: در کشور بیش از چهار هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است که از تمام پروژه‌های فناوری علوم پزشکی حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ساختار پارک از لحاظ مالی با ارائه تسهیلات طرح‌ها حمایت می‌کنیم، ادامه داد: از مرکز سلول‌های بنیادی بازساختی علوم پزشکی حمایت می‌شود و ما نیز قرارداد مفصلی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز داریم.

ستاری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزو سه دانشگاه مورد حمایت بوده و در زیرساخت‌ها و تسهیلات نیز به آنها کمک می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مرکز طب بازساختی فارس یکی از چهار مرکز بوده که معاونت علمی در چهار کلان شهر تهران، تبریز، شیراز و کرمان حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: مرکز شیراز که اکنون به بهره برداری اولیه رسیده و طبق قراردادی که با استانداری و علوم پزشکی شیراز و معاون علمی به امضا رسیده معاونت علمی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به مرکز طب بازساختی فارس اختصاص می‌دهد.

او گفت: امروز فاز اول مرکز پزشکی بازساختی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های مهم علوم پزشکی در خاورمیانه و آسیا است، اظهار داشت: انتظار می‌رود مرکز طب بازساختی شیراز در بحث پیوند و سلول درمانی و....دارد، مامنی برای حضور شرکت‌های دانش بنیانی در حوزه سلول درمانی و طب بازساختی که جز حوزه‌های پیشرو علوم و فناوری نوین هستند، شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: امید است که در ۲ سال آینده به بهره برداری کامل برسد و این سفر گامی برای ارزیابی پیشرفت این مجموعه است.

ستاری گفت: کار معاونت این است که توسعه زیستی نوآوری و فناوری و شکل گیری اکوسیستم برای تبدیل دانش فنی به محصول و تجاری سازی آن به عنوان کامل کننده حلقه علمی کشور را دنبال کنیم تا سبب رشد شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی افزود: بیش از یک هزار واحد فناور در استارت آپ در فعالیت است اما احراز صلاحیت
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: