معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر استفاده از فرصت تحریم ها گفت: تحریم ها باعث شده است که شرکت های دانش بنیان بازارهای جدید را در اختیار بگیرند.


به گزارش شبکه نوآوری تهران، سورنا ستاری روز پنجشنبه 16 اسفند در حاشیه بازدید از دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت فناوری در سال 97 اظهار داشت: تعداد شرکت های دانش بنیان در حال رشد است. اعمال تحریم ها باعث‌ شد تعداد قابل توجهی از شرکت ها بازارهای جدید را در اختیار بگیرند که قبلا در دست آنها نبود.
وی ادامه داد: همه تلاش ما کاهش مشکلات مختلف شرکت ها در زمینه مالیات، گمرک و مانند آن است. پایگاه های صادراتی ما به خوبی فعال هستند و امیدواریم فروش شرکت ها به ویژه صادرات به کشورهای همسایه در سال آینده افزایش یابد.
ستاری همچنین در خصوص دومین آزمون استخدام بخش خصوصی نیز گفت: استارتاپ «فن آورد» یکی از استارتارپ هایی است که از حدود پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.
وی در این آزمون که در محل دانشگاه تهران در حال برگزاری است، افزود: این استارتاپ با برگزاری مسابقات، استعدادها را شناسایی می کرد. برای ما مهم است که این برنامه به صورت گسترده توسعه پیدا کند؛ چرا که از سال گذشته توانست 28 هزار استعداد را شناسایی و برای آنها در شرکت های خصوصی و بخش عمده شرکت های دانش بنیان اشتغال زایی کند.
استاد دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: امسال هم پیش بینی می شود بیش از 10 هزار نفر توسط این رویداد موقعیت شغلی بیابند و مشغول به فعالیت شوند.
اینکه استارتاپ های ما در حوزه های شغلی هم وارد شده اند یک اتفاق بزرگ است و علاوه بر این استارتاپ، استارتاپ های دیگری هم داریم که در این حوزه وارد شده اند.
وی تاکید کرد اینکه یک استارتاپ در سال بتواند حدود 10 هزار شغل ایجاد کند، برای افراد جویای کار یک ‌اتفاق بزرگ است. ما باید جوانان را تشویق کنیم تا این سیستم را توسعه دهند و بتوانند قابلیت خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنند تا این شرکت ها نیروهای انسانی مورد نیاز خود را بیابند و استخدام کنند.
ستاری با اشاره به روند برگزاری دومین آزمون استخدامی افزود: معاونت علمی در جزییات برگزاری این آزمون وارد نمی شود؛ زیرا ما بخش دولتی هستیم و مصاحبه کنندگان از بخش خصوصی حضور دارند. مجری آن نیز بخش خصوصی است که این رویداد را برگزار می کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: برگزاری آزمون بسیار مفید است، اکنون ابعاد این برنامه بسیار گسترده شده است و توانسته رضایت نسبی را از افرادی که جذب شرکت های بحش خصوصی می شوند، ایجاد کند.
این جوانان در شرکت هایی شغل یافته اند که متناسب با استعداد فرهنگ و انتظارات آنهاست.
وی با ابراز امیدواری برای توسعه این رویداداها گفت: ما در دولت به عنوان معاونت علمی به صورت گسترده به شتاب دهنده ها کمک می کنیم که عمده این حمایت ها مالی نیست بلکه حمایت هایی است که بخش خصوصی بتواند کار خود را انجام دهد و جوانان صاحب ایده در این حوزه موفق شوند.
معاون علمی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه معاونت علمی در خصوص بیمه و قراردادهای پذیرفته شدگان آزمون دخالتی ندارد، گفت: از آنجا که برگزارکنندگان بخش خصوصی هستند، بر اساس ضوابط کشور قرارداد و بیمه آن پیگیری می شود و معاونت علمی دخالتی در این روند ندارد.
به گزارش ایرنا، آزمون استخدام بخش خصوصی با هدف استفاده از راهکارهای دانش بنیان و تسهیل شرایط اشتغال جوانان از راه سنجش مهارت های آنان و معرفی شان به شرکت های صنعتی، از سال 96 آغاز به کار کرد. در نخستین دوره برگزاری این آزمون 60 هزار نفر ثبت نام کرده و بعد از آزمون اینترنتی و مصاحبه هشت هزار و 200 نفر برای اشتغال به شرکت ها معرفی شدند.
دومین دوره این آزمون در سال 97 با ثبت نام از 130 هزار نفر آغاز و اولین مرحله آن به صورت اینترنتی برگزار شد. مرحله دوم به صورت مصاحبه حضوری از 20 دی در شهر تبریز آغاز شد و امروز 16 اسفند آخرین مصاحبه حضوری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در تهران با حضور 10 هزار داوطلب در حال برگزاری است.
این مرحله علاوه بر تبریز در شهرهای اهواز اصفهان کرمان شیراز مشهد و همدان برگزار شده است.
بر اساس آمار برگزارکنندگان در این مرحله 39 درصد داوطلبان زن و 61 مرد بودند ضمن آنکه 45 درصد شرکت کنندگان در سنین 25 تا 30 سال و 25 درصد در سنین 30 تا 35 سال بودند.
1500 شرکت صنعتی تجاری و فناور و در مجموع 30 هزار فرصت شغلی در پی این آزمون ارائه شده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: