معاون شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه امروز شاهد موفقیت روزافزون جوانان کشور در فضای مجازی هستیم ، گفت: حضور فعال، مهارت کافی و تولید محتوا در پیام رسان های اجتماعی نیاز ما برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، امیر خوراکیان، در یادواره شهدای رسانه استان کرمان و سومین جشنواره رسانه های برتر (ابوذر) و دومین گردهمایی بزرگ فعالان فضای مجازی افزود: محاصره تبلیغاتی دشمن امروز در حال شکستن است و در این زمینه ستاد فضای مجازی به تازگی ایجاد شده و در تلاشیم هوشیار سازی عمومی در این حوزه انجام شود.
وی اظهار داشت: تولید محتوا، هماهنگی انقلابی و ساماندهی شبکه توزیع، محورهای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است لذا باید با استفاده از ابزار پیام رسان، موفقیت های انقلاب و دلگرمی ها را به مردم و مسئولان اعلام کنیم.
معاون شورای عالی فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه ای برای جوانان نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان را شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان تلقی کردند.
خوراکیان عنوان کرد: این قلم نباید با کم مهری روبرو شود و بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه است که ماموریت ها در آن مشخص و تکلیف معلوم می شود.
وی افزود: گستره محاصره تبلیغاتی دشمن سکوهایی در بستر رسانه های اجتماعی است و پدیده مهم فضای مجازی عرصه جمع کردن تمام فعالیت های بشر از جمله اقتصاد، فرهنگ، حمل و نقل، معامله و فعالیت بانکی در آن وجود دارد.
معاون شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: دشمن برای محاصره تبلیغاتی کشور میدانی به وسعت سکوهای پیام رسان فعال کرده است.
وی گفت: طی یک سال گذشته چهار برابر رشد جمعیت جهان شاهد رشد استفاده از پیام رسان ها هستیم و طی این مدت تعداد 400 میلیون کاربر این پیام رسان ها افزایش یافته است.
خوراکیان ادامه داد: برخی پیام رسان ها بیش از 2 هزار میلیون کاربر دارند که گستره وسیعی برای اقدامات و تنظیم امور بر اساس اراده ایجادکنندگان دارد و داده های بزرگ در این رسانه ها تجمیع و آنان برای تحلیل، ذائقه سنجی و شناخت وضعیت جامعه در اختیار سازندگان پیام رسان ها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه به وسیله هوش مصنوعی محتوا تولید می شود اضافه کرد: ربات ها در محاصره تبلیغاتی به عنوان ابزار مورد استفاده دشمنان قرار دارند.
معاون شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمنان از رسانه های جمعی استفاده و برنامه تولید می کنند و تولیدات کوچک را در فضای مجازی می فرستند و برای این محاصره تبلیغاتی ستاد تشکیل دادند و در آن برای مقابله با کشور فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری چهار محاصره دشمن در جنگ تبلیغاتی از جمله انتشار اخبار دروغ و مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امید بخش و بزرگ کردن عیوب کوچک و انکار محسنات بزرگ مشاهده می شود.
خوراکیان افزود: هدف دشمن ایجاد ترس کاذب و مایوس سازی مردم و مدیران کشور از آینده است که به تناسب و در مقابله آن باید فعالیت کرد و فعالان فضای مجازی در این زمینه باید تلاش کنند.
این آیین با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، فرمانده گروه های سایبری بسیج، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه ثارالله، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مدیران و مسئولان استان و جمعی از رسانه ها در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از رسانه های برتر جشنواره ابوذر تقدیر شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: