دبیر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، از اجرایی شدن بسته حمایتی صندوق نوآوری شکوفایی از این صندوق‌ها طی روزهای آینده خبرداد.

به گزارش شبکه نوآوری  تهران، علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل وزارت علوم همراه بود، تصریح کرد:دستورالعمل همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری تدوین و در هیات عامل صندوق تصویب شده است.

وی افزود:در روزهای آینده با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فرآیند اجرایی این همکاری آغاز و قرارداد اعطای تسهیلات و ایجاد خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری منعقد خواهد شد.

وحدت ادامه داد: بر اساس ضوابط جدید، صندوق نوآوری و شکوفایی تا 9 برابر سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری منابع به صندوق‌ها اختصاص خواهد داد به این صورت که 3 برابر به عنوان تسهیلات و 6 برابر به عنوان خط اعتباری در اختیار صندوق های پژوهش و فناوری قرار می‌گیرد.

دبیرکارگروه صندوق های پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: انتظار داریم با اجرای این برنامه، تحول جدی در نحوه برخورد نهادهای مالی حوزه فناوری با شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد شود و صندوق‌های پژوهش و فناوری بتوانند با توجه به توزیع جغرافیایی و فعالیت‌های تخصصی بار جدی از نیازهای کشور را مرتفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند در سه حوزه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری خطرپذیر(V.C) از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی با نرخ 10 درصد استفاده کنند، بیان کرد: نرخ تسهیلات در مقابل فعالیتی که صندوق‌های پژوهش و فناوری در این 3 بخش داشته باشند، متناسب با عملکرد می‌تواند به سطح قرض الحسنه کاهش یابد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه یادآور شد: برنامه‌های دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه توانمندی‌سازی و سرمایه‌گذاری با نگاه به صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان بازوهای توانمند در دستور کار قرار دارد چراکه تسهیلات در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری محدودیت پرداخت به شرکت‌های دانش بنیان را ندارند و از این طریق می‌توانند تمامی شرکت‌های فناور و استارتاپی در کشور را مورد حمایت قرار دهند.

**ضرورت ورود صندوق‌های پژوهش و فناوری به سرمایه‌گذاری خطرپذیر(V.C)
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط جدید ایجاد شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی قطعا فضای کار بسیاری برای صندوق های پژوهش و فناوری فراهم خواهد کرد، گفت: بر این اساس صندوق‌های پژوهش و فناوری باید برنامه‌های جدی با هدف حمایت از واحدهای علم و فناوری و فعالیت های فناورانه داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود صندوق‌های پژوهش و فناوری به سرمایه‌گذاری خطرپذیر(V.C) افزود:چون اصل و اساس راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر بوده است؛ چنانچه قرار است این حمایت‌ها از سوی صندوق نوآوری و‌ شکوفایی انجام شود به این نکته که صندوق‌ها باید به بحث سرمایه‌گذاری خطرپذیرتوجه کنند، مدنظر باشد.

گفتنی است، در ادامه جلسه، چند درخواست جدید تاسیس صندوق‌ پژوهش و فناوری مورد بحث و بررسی اعضا کارگروه قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: