معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پول در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان، جایگاه پنجم و ششم را دارد، گفت: ضمانت‌های اخذ شده از شرکت‌های دانش‌بنیان شامل ضمانت‌نامه‌های سنتی مانند زمین نیست بلکه ضمانت این شرکت‌ها دانش و آبروی آنهاست.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، «سورنا ستاری» روز یکشنبه در آیین رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه در توسعه اکوسیستم و زیست‌بوم دانش‌بنیان، پول در اولویت نخست قرار ندارد و جوانان بدانند که راه ورود به عرصه دانش‌بنیان، پول نیست، گفت‌: بیشترین و مهم‌ترین نیاز توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم دانش‌بنیان است که در این میان نقش صندوق‌های حمایتی، مهم است.
وی بیان کرد: برای توسعه اکوسیستم‌های نوآوری باید زیرساخت‌ها در همه استان‌های کشور ایجاد شود، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق‌های پژوهش و فناوری به جایگاه خود در این زمینه می‌رسند.
ستاری افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند اعتباراتی را که با زحمت فراوان در اختیار آنها قرار گرفته است، به صورت هدفدار در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار دهند، این پول، درآمد نفت نیست و برای اینکه به این بخش اختصاص داده شود زحمت‌های بسیاری کشیده شده است، بنابراین صندوق‌های پژوهش و فناوری باید در این زمینه سربلند بیرون بیایند.
وی با اشاره به اینکه بعد ازاین مرحله، همکاری صندوق نوآوری وشکوفایی با صندوق‌های خطرپذیر اجرا خواهد شد گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید نقش صندوق توسعه برای شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد و روش جدید تامین مالی برای استارتاپ‌ها را در داخل کشور توسعه دهد.
وی یادآور شد: این صندوق برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته و قرار است با استفاده از ابزارهای نوین مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند، روش‌های حمایت مالی این صندوق از روش‌های مرسوم سنتی موجود در بازار متفاوت است، ضمانت‌های اخذ شده از شرکت‌های دانش‌بنیان شامل ضمانت‌نامه‌های سنتی مانند زمین نیست بلکه ضمانتشان دانش و آبروی آنهاست.
ستاری با تاکید بر اینکه برای همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری هزینه‌هایی پرداخت شده است، افزود: این هزینه‌ها نیز باید از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری پرداخته شود چرا که این همکاری‌ها، دو طرفه است.
در مراسم امروز، قراردادهای همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی با 9 صندوق پژوهش و فناوری از جمله صندوق‌ پژوهش و فناوری استان اصفهان، صندوق‌ پژوهش و فناوری کریمه از استان قم، صندوق توسعه فناوری‌های نوین، صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان خراسان، صندوق پژوهش و فناوری برق و انرژی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری شریف و صندوق پژوهش و فناوری استان یزد منعقد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: