رئیس پارک فناوری پردیس، تصریح کرد: شرکت‌های خارجی عضو اسکاپ (ESCAP) درصورتی‌که برای فعالیت با شرکت‌های ایرانی قرارداد همکاری منعقد کنند، از بسته تشویقی برخوردار می‌شوند.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) قرار است طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه 19 الی 22 خردادماه 1398 در محل دائمی -نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» برگزار شود.

نمایشگاهی که به گفته مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس تاکنون میزبان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است و موضوعاتی همچون انعقاد همکاری مشارکت و جذب سرمایه‌گذار، دو هدف اساسی برگزاری نمایشگاه اینوتکس بوده است.

وی تصریح کرد: در طول هفت دوره گذشته برگزاری اینوتکس بیش از 140 قرارداد مشارکت بین شرکت‌ها و بعضاً طرف‌های خارجی منعقدشده است.

صفاری نیا در ارتباط بااینکه، امسال چه کشورهایی در نمایشگاه اینوتکس 2019 حضور خواهند داشت، به برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با همکاری کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ESCAP) اشاره کرد و گفت: برگزاری این مجمع به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در دومین کمیته نوآوری ESCAP به تصویب رسیده است.

وی افزود: با توافقات شکل‌گرفته با سازمان ملل متحد، این مجمع میزبان سیاست‌گذاران عرصه علم و فناوری از 63 کشور جهان هم‌زمان با اینوتکس 2019 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران است.

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار کرد: تمرکز ما برای حضور شرکت‌های خارجی بیشتر معطوف به کشورهای عضو اسکاپ است و ما برای حضور شرکت‌های خارجی هزینه پایین‌تری را در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه، علاوه بر هزینه یکسری مشوق‌ها برای حضور و فعالیت شرکت‌های فناور خارجی عضو اسکاپ در ایران در نظر گرفته‌ایم گفت: درصورتی‌که این شرکت‌ها قرارداد مشارکت همکاری با شریک ایرانی به‌منظور فعالیت در ایران منعقد کنند از این مشوق‌ها برخوردار خواهند شد.

صفاری نیا در ادامه، امکان استقرار یک‌ساله رایگان در پارک فناوری پردیس و استفاده از فضای این پارک، 20 سال معافیت مالیاتی و دریافت پروانه اشتغال برای اتباع خارجی و حمایت از سوی یک مجموعه سرمایه‌گذار داخلی به‌عنوان طرف سوم قرارداد برای سرمایه‌گذاری مشترک را ازجمله موضوعات این بسته تشویقی برای شرکت‌های خارجی عضو اسکاپ عنوان کرد.

وی همچنین از اعلام آمادگی یک مجموعه سرمایه‌گذاری داخلی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از قراردادهای مشارکتی بین شرکت‌های خارجی و ایرانی به‌عنوان شریک سوم خبر داد.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: این یک بسته ویژه‌ای است که ما برای شرکت‌های فناور کشورهای عضو اسکاپ علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه اینوتکس 2019 در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه بابیان اینکه، هدف اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با شرکت‌های خارجی 63 کشور عضو اسکاپ است، دلیل این امر را وجود همکاری و ارتباطات علمی و اقتصادی بیشتر با این کشورها عنوان و اظهار امیدواری کرد که تعداد شرکت‌های خارجی عضو اسکاپ در نمایشگاه اینوتکس 2019 پررنگ باشد.

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حداقل 20 شرکت خارجی را در نمایشگاه اینوتکس 2019 در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی میزبانی کنیم.

هشتمین دوره نمایشگاه (INOTEX 2019) از روز یکشنبه 19 لغایت چهارشنبه 22 خرداد 1398 در فضایی به مساحت 10 هزار مترمربع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: