معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال با حمایت از شرکت های دانش بنیان، اقلام تحریم شده، توسط این شرکت ها طراحی و تولید می شود.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، سورنا ستاری روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه تولیدات شرکت های دانش بنیان همدان افزود: برای طراحی و تولید اقلام تحریم شده، کمک های مالی بلاعوض و تسهیلات بانکی با سود کم در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در زیست بوم جدید اقتصاد کشور ۱۴۰ خدمت به شرکت های دانش بنیان در سطح کشور ارایه می شود.

ستاری با اشاره به ثبت چهار هزار و ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور گفت: خدمات زیادی از جمله حمایت های مالی از این شرکت ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: توسعه زیست بوم کارآفرینی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و کارخانه های نوآور زیست بوم از دیگر برنامه های امسال است‌ و نخستین کارخانه نوآور کشور پس از ماه مبارک رمضان بهره برداری می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان ایجاد زیرساخت مجزا برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان افزود: کمک های مالی و پرداخت تسهیلات برای دریافت استاندارد های بین المللی، ثبت اختراع در خارج از کشور، شرکت در نمایشگاه های بین المللی و همایش ها در اولویت حمایت از این شرکت ها قرار دارد.

ستاری ادامه داد: صادرات به کشورهای هدف از جمله کشورهای چین، هند، عراق، سوریه و کشورهای همسایه در دستور کار این نهاد است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان کشور اختصاص یافته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح های دانش بنیان پیش بینی شده است افزود: در مجموع به صورت متوسط هر ماه تا 150 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق بانک ها جذب شرکت های دانش بنیان می شود.

ستاری گفت: فروش و درآمد مجموع شرکت های دانش بنیان به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به همدان عصر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی حضور پیدا می کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: