مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: با راه‌اندازی طرح توانمندسازی صدف مهارت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متناسب با نیاز بازارکار ارتقا پیدا می‌کند.

مجتبی جباری پور، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک پردیس، درباره طرح توانمندسازی صدف مربوط به توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گفت: در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه قرار است برنامه‌هایی را انجام دهیم که بتوان از خروجی‌های دانشگاه یعنی نیروی انسانی و دانش تخصصی در صنعت استفاده کنیم.

جباری پور با اشاره به عوامل راه اندازی طرح صدف ادامه داد: از آنجایی که تعداد زیادی از دانشجویان مطابق علاقه‌شان به دانشگاه یا رشته تحصیلی‌شان وارد نشده اند، دانش تخصصی موجود در برخی مواقع متناسب با نیاز‌های بازار کار نیست و نیرو‌های انسانی در مهارت‌های نرم مورد نیاز ضعف دارند؛ به این نتیجه رسیدیم که باید در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی فعالیت کنیم.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری اظهار داشت: در ابتدای کار به بحث توانمندسازی ورود نکردیم و با راه اندازی سایت صدف به این نکته اشاره شد که تمام فارغ‌التحصیلان از این طریق بتوانند در شرکت‌های منتخب کارآموزی کنند؛ یعنی برقراری ارتباط بین کارآموزان و شرکت‌های نیازمند به نیروی انسانی. اما پس از مدتی شرکت‌ها این دغدغه را مطرح کردند که کارآموزان معرفی شده توانمندی‌های ابتدایی لازم را ندارند؛ لذا این ایده شکل گرفت که باید قبل از ورود به دوره کارآموزی یکسری دوره‌های آموزشی را برای افراد داشته باشیم.

وی بیان کرد: سال اول با تعداد محدودی، کار را آغاز کردیم تا اینکه سال گذشته با آغاز حمایت معاونت علمی و فناوری از این اتفاق، محتوای آموزشی و فعالیت‌های خود را توسعه دادیم و مخاطبان ما نیز افزایش پیدا کردند و در این دوره ۴۰۰ نفر مخاطب طرح هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: