به گزارش کسب و کار نیوز، اما یک روش که در تروج آن کم کاری شده ورود سرمایه گذاران سنتی به این حوزه است. استارت آپ های مستعدی که توانسته اند مدل کسب و کار جذابی را پیاده سازی کنند برای توسعه مدل، جذب نیروی انسانی و بازاریابی جهت ادامه رشد سریع نیاز به جذب سرمایه دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، اما یک روش که در تروج آن کم کاری شده ورود سرمایه گذاران سنتی به این حوزه است. استارت آپ های مستعدی که توانسته اند مدل کسب و کار جذابی را پیاده سازی کنند برای توسعه مدل، جذب نیروی انسانی و بازاریابی جهت ادامه رشد سریع نیاز به جذب سرمایه دارند. استارت آپ ها در این مرحله معمولا بر اساس تعداد کاربران یا مشتریان جذب شده، نرخ رشد در جذب کاربر و پیش بینی سهم بازار در آینده ارزش گذاری شده و با توجه به سرمایه مورد نیاز مقدار سهام واگذار شده آنها تعیین می شود.
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در این رابطه گفت: بازار و فضای کسب و کار در فضای سنتی شکل گرفته و ایجاد شده و بازخورد خوبی نیز به همراه آورده و موفق عمل کرده است حال این فضای سنتی که قرار است وارد حوزه جدیدی به نام «استارت‌آپ» و امثال آن شود که این حوزه جدید گاهی موفق بوده و گاهی نیز با شکست روبرو شده و به بن بست رسیده وارد شده است و به همین دلیل باید سرمایه‌گذار سنتی را برای ورود و جذب توجیه کند. محمد حسین روشنک به منظور آشنایی بیش‌تر سرمایه‌گذاران با مبحث استارتاپ‌ها برگزار شد، در پاسخ به سوال چگونگی تزریق سرمایه به این حوزه افزود: کارآفرینی در گذشته دارای تعریفی بوده و امروزه نیز معنا و تعریفی را در بر می‌گیرد و اکنون در ایران شرایط گذر از مرحله گذشته به آینده برای این کلمه و حوزه است. وی تصریح کرد: در کشورهای دیگر به ویژه غرب و حتی چین این مرحله را پشت سر گذاشته و اکنون وارد مرحله کارآفرینی جدید با معنای مدرن شده و کارآفرینی جدید «کارخانه مداری» و «مزرعه مداری» و حتی «تجاری مداری» نبوده بلکه «ایده مداری» است به این معنا که کار آفرینی در آینده وابسته به ایده است.
شناسایی فرصت های استارت آپ ها برای سرمایه گذاران سنتی
 سرمایه گذاری شاید اصلی ترین دلیل برای تضمین موفقیت یک کسب و کار نوین و استارت آپ باشد. اگر ایده خلاق و بکر بدون سرمایه گذاری جلو برود محکوم به شکست خواهد بود. سرمایه گذاران در شرایط حال حاضر به دلیل اینکه ریسک نمی کنند کسب و کارهای نوین برای پیدا کردن سرمایه گذار دچار چالش و مشکلات بسیاری شده اند.
اقدامات مناسبی برای سرمایه گذاری بر روی استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین انجام شده اما به تعداد کسب و کارهایی که وجود دارد و در حال تشکیل است سرمایه گذار وجود ندارد. پتانسیل بسیاری در سرمایه گذاران سنتی برای سرمایه گذاری بر این کسب و کارها وجود دارد اما به دلایل مختلف مقاومت هایی صورت می گیرد. نمونه‌های بسیاری از استارت‌آپ‌ها در کشور ما هستند که اندازه موفقیت‌شان به حدی بوده که برای کسب‌و‌کارهای سنتی تهدید ایجاد کردند. هم چنین نمونه‌های بسیاری از استارت‌آپ‌ها در کشور ما هستند که اندازه موفقیت‌شان به حدی بوده که برای کسب‌و‌کارهای سنتی تهدید ایجاد کردند. بنابراین سرمایه‌گذاران سنتی گمان می‌کنند سرمایه‌شان با ورود به این بخش‌ها در خطر قرار می‌گیرد که البته این موضوع ناشی از عدم شناخت آنهاست. بهتر است با شناسایی فرصت های کسب و کارهای نوین و استارت آپ ها برای سرمایه گذاران سنتی راه را برای ورود آنها به این حوزه سودآور باز کنیم. سود آوری یک استارت آپ با سرمایه گذار موفق تضمین خواهد شد البته اگر ایده در شناسایی نیاز بازار موفق عمل کرده باشد. اگر سرمایه گذار سنتی نقشه راه استارت آپ مورد نظر را بر اساس شناسایی نیاز بازار داخل و خارج نوشته شده مطالعه کند به طور قطع حمایت خود را آغاز خواهد کرد.
محصولات و خدمات تولید شده توسط استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین به دلیل ماهیت جدید خود در بازارهای بین المللی مشتریان زیادی دارند. بنابراین تشویق سرمایه گذار سنتی برای ورود به این حوزه هم الزامی است و هم برای رونق کسب و کارهای سنتی نیز راه جدیدی به شمار می آید. البته در این راستا کم کاری هایی نیز صورت گرفته است. کم‌کاری به خود فعالان استارت‌آپی باز نیز برمی‌گردد. آنها هم به سهم خود تلاشی برای ورود سرمایه‌گذاران سنتی به این حوزه نمی‌کنند و گمان می‌کنند هرچه کمتر با رفتارشان آشنا و عجین شوند، احتمال موفقیت‌شان بیشتر است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: