تلاش می‌​کنیم در تینت، فرصت را برای تعامل و هم‌افزایی همه عناصر، مخصوصا بخش خصوصی، جهت توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد کنیم.

اعضای حقیقی

هر فردی که به نوعی تمایل دارد تا در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران حضور داشته باشد و یا به نحوی در آن به فعالیت بپردازد، و از خدمات آن بهره‌مند شود و یا در آن ارائه خدمات نماید، می‌تواند در شبکه نوآوری تهران یا همان تینت عضو شود.

لازم است بدانیم که دسترسی اعضای شبکه به خدمات و امکانات شبکه، بر اساس امتیازاتی که فرد در شبکه بدست می‌آورد و یا بر اساس افتخاراتی که در سازمان‌ها، بنیادها و مراکز مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نظیر بنیاد ملی نخبگان، مرکز مالکیت معنوی (برای صاحبان ایده و مخترعین) که فرد کسب کرده است، خواهد بود.

این را هم بگوییم که برای تسهیل در عضویت افراد در شبکه نوآوری تهران، شبکه تعاملاتی را جهت ارتباط با سامانه‌های مختلف نظیر سامانه سینا (متعلق به بنیاد ملی نخبگان)، سامانه متخصصین ایرانیان خارج از کشور، سامانه ثبت مالکیت معنوی، سامانه ثبت احوال، سامانه‌های امور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و ... آغاز کرده تا اعضا برای بهره‌مندی از خدمات شبکه مجبور به ارائه چندباره اطلاعات و افتخارات خود نباشند.

نکته حائز اهمیت که یک خبر خوب برای تیم‌ها و گروه‌هایی که هنوز ماهیت حقوقی نگرفته‌اند هم اینست که شبکه این افراد را نیز به صورت تیمی و گروهی جزو اعضای حقیقی شبکه می‌پذیرد.   

 

اعضای حقوقی

هر مجموعه حقوقی دولتی یا خصوصی که تمایل داشته باشد تا به نحوی در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران نقش آفرینی کند و یا به نوعی در آن به فعالیت و ارائه خدمت بپردازد و یا از خدمات شبکه و اعضای آن بهره‌مند شود می‌تواند در شبکه نوآوری تهران عضو شود.

از جمله اعضای حقوقی شبکه می‌توان به شرکت‌های فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های و مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و دانشگاهی، مراکز تحقیق و توسعه در صنایع و شرکت‌ها و همچنین نهادهای خصوصی و دولتی حمایت کننده، تسهیل‌گر و یا ارائه دهنده خدمات نظیر پارک‌های فناوری، مجتمع‌های نوآوری، شتابدهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تجاری‌سازی و خدمات کسب و کار‌، صندوق‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ... اشاره کرد. 

در مورد اعضای حقوقی هم لازم است بدانیم که آنها نیز بر اساس امتیازاتی که در شبکه کسب می‌نمایند و یا بر اساس افتخارت و صلاحیت‌های دانشی، علمی و فنی مورد تأیید مراکز معتبر برای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در شبکه به ارائه خدمت پرداخته و یا از آن بهره‌مند می‌شوند. 

 

خدمات برای اعضای شبکه

طیف خدمات در شبکه روز به روز گسترده تر و وسیع تر می‏شود. ارائه خدمات در شبکه به دو گروه کلی،  خدمات قابل ارئه به اعضای حقیقی و خدمات قابل ارئه به اعضای حقوقی قابل تفکیک است. جدول زیر کلیتی از خدماتی که تا به امروز در دسترس اعضای حقیقی و حقوقی قرار گرفته است، و قطعا روز به روز تبر تعداد این خدمات افزوده خواهد شد. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: