حضور مردان جوان در خدمت مقدس سربازی با هر درجه از تخصص برای حفظ امنیت کشور بسیار حیاتی است. تینت به سربازان وظیفه کمک می‌کند دوران سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با تخصص خود بگذرانند.

این روزها اغلب مردهای جوان بعد از گرفتن مدرک‌های دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  به سربازی می‌روند. به همین دلیل نسبت به گذشته در گروه سنی بالاتری هستند؛ سنی که باید سر کار باشند، ازدواج کنند و سر و سامانی به زندگی خود بدهند اما مجبورند به خدمت سربازی بروند.

 بعضی از این سربازها که باید در حوزۀ تخصصی تحصیلات خود پژوهش کنند از فضای علمی جدا می‌شوند. و پروسۀ تحصیلات آن‌ها بی‌نتیجه می‌ماند.

بدون شک حضور این سربازها در حالت آماده برای دفاع در موقعیت‌های بحرانی پیش‌بینی‌نشده ضروری است. اما زمانی که در این دوره از دست می‌رود به هیچ وجه برگشت‌پذیر نیست.

بنابراین بهترین راهکار تغییر وضعیت روانی و اجتماعی مردهای جوان در دوران سربازی این است که مشغول کار باشند و فعالیت در این دوره در سوابق و رزومۀ کاری آن‌ها تأثیرگذار باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان با عضویت در شبکۀ فن‌آوری و نوآوری ایران می‌توانند سربازهای وظیفۀ متخصص را در زمینه‌های کاری خود بشناسند.

 

همچنین سربازهای وظیفه می‌توانند با قراردادن سوابق پژوهشی خود در سایت تینت برای جذب کارگزاران و شرکت‌های عضو تینت اقدام کنند. و از این طریق در شرکت‌های عضو مشغول به کار شوند.

استفاده از تخصص و دانش سربازان وظیفه از طرفی موقعیت سخت سربازی را برای جوان‌های مشمول خدمت سربازی مفید و جذاب می‌کند و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که از فضای علمی و تخصصی دور نیفتند.

 از طرف دیگر به شرکت‌ها کمک می‌کند که با توجه به نیازهای خود، نیروهای انسانی آماده و کاربلدی را بشناسند و پس از پایان‌یافتن خدمت سربازی، رسماً از توانمندی‌ها و تخصص آن‌ها برای رشد و پیشرفت استفاده کنند.

 

شرایط شرکت

1. اظهارنامۀ مالیاتی داشته باشد.

2. فروش شرکت بر مبنای اظهارنامۀ مالیاتی بیش از یک میلیارد ریال باشد.

تبصره: هر شرکت در ازای هر 300 میلیون تومان فروش در اظهارنامه  می‌تواند یک نفر معرفی کند و حداکثر ظرفیت هر شرکت در هر سال 5 نفر نیروی امریه است.

 

شرایط دانش‌‌آموختۀ برترِ فناور

1. مدرک کارشناسی و بالاتر داشته باشد.

2. با توجه به امتیازبندی شيوه‌نامۀ بهره‌مندی دانش‌آموختگان برترِ فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی حداقل 60 امتیازکسب کرده باشد.

3. برای استفاده از طرح سرباز امریه نباید برگ اعزام به خدمت با مهر غیبت داشته باشد.

 

فرایند اجرا

فرايند اجراي اين تسهیلات به شرح زير است:

1. فرد مشخصات خود را در سامانۀ سینا (Sina.bmn.ir) تکمیل کند.

2. افراد برگزیده لازم است مدارک تکمیلی و برگ سبز خود را در موعد مقرر از طریق سامانۀ http://amriye.tinet.ir ارسال کند.

3. شرکت برای تضمین پرداخت­‌های خود به کارکنان وظیفۀ مامور، بر اساس میزان حقوق فرد در طول خدمت، چک با مبلغ معین (بر مبنای مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح) را به عنوان تضمین به همراه تعهدنامۀ به‌کارگیری کارکنان وظیفۀ مامور در شرکت­‌های دانش‌بنیان به کارگزار معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور تحویل دهد. 

4. فرد پس از گذراندن دورۀ آموزشی، از طریق معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور به شرکت تخصیص خواهد یافت.

5. شرکت موظف است هر سه ماه گزارشی از شرح فعالیت و حضور فرد (به همراه میزان مرخصی استحقاقی و استعلاجی) به همراه مستندات پرداختی به فرد در شرکت را به معاونت علمی و فناوری ارسال کند.

 

ضوابط اجرایی

1. شرکت باید در ابتدای فرایند جذب امریه هزینۀ مربوط به گذراندن دورۀ آموزشی متقاضی را بپردازد.

2. پرداخت حقوق و مزایا و بیمۀ خدمات درمانی و تکمیلی کارکنان وظیفۀ مأمور تابع مقررات ستاد كل نيروهاي مسلح است و بر عهدۀ شرکت گیرندۀ امریه است.

3. زمان دورۀ خدمت نظام‌وظيفه به صورت امریه به همراه دورۀ آموزشی 24 ماه است و فرد در تمام طول خدمت در شرکت، تابع مقررات شرکت است.

4. لازم است محل خدمت و موضوع فعالیت فرد در شرکت را معاونت علمی و فناوری تأیید شده باشد و هرگونه تغییر در این رابطه باید به طور رسمی به معاونت علمی و فناوری اطلاع‌رسانی شود.

5. مرخصی استعلاجی و استحقاقی کارکنان وظیفۀ مأمور تابع مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد کل است.

 

نکته‌های مهم:

  • جذب سربازان وظیفه (امریه) صرفاً در شرکت‌های دانش‌بنیان مقدور است.
  • فرد باید فارغ‌التحصیل مقاطع کارشناسی و بالاتر باشد.
  • ارسال درخواست بایدحداقل 3 ماه پیش از اعزام باشد. (در صورت امکان بهتر است متقاضی پیش از ارسال درخواست اعزام، تقاضای خود را بفرستد و فریند احراز شرایط و کسب امتیاز لازم را بگذراند تا در صورت تأیید فرد و شرکت، از طریق معاونت به ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان نیروی امریه معرفی شود).
  • متقاضی نباید برگ اعزام به خدمت با مهر غیبت (90 روز اضافه خدمت) داشته باشد.

جدول امتیازبندی

جذب سربازان وظیفه (امریه) در شرکت‌های دانش بنیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: