فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از فازهای توسعه ناحیه نوآوری پردیس، منتشر شد. متقاضیان می‌توانند از تاریخ 6 بهمن الی 5 اسفند سال جاری درخواست پذیرش و عضویت خود را ثبت کنند. «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور چندی پیش در هفدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس گفته بود: توصیه می­‌کنم اگر قصد سرمایه‌ گذاری در فاز 3 پارک را دارید، الان اقدام کنید. سال دیگر دیر است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مجموعه اقدام به پذیرش شرکتهای دانش‌بنیان و فناور و واگذاری تعدادی از قطعات اراضی فاز 3 خود نموده است. مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی این فاز از پارک فناوری پردیس که 21 هکتار وسعت دارد و با نام «پردیس کارآفرینی» شناخته می‌شود، در شهریور ماه سال جاری همزمان با هفدمین اجلاس سالیانه پارک، برگزار شد.

شرایط عضویت و پذیرش در فاز 3 پارک فناوری پردیس

مطابق فراخوان منتشر شده،‌ «واحدهاي توليدي با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) كه ارزش افزوده محصولاتشان بالا و توليدشان مبتني بر نيروي متخصص باشد و توليد انبوه و حجيم نداشته باشند»، «واحدهاي تحقيق و توسعه (R&D) صنايع -كه توليدات آن­ها در مناطقي بيرون از پارك صورت مي‌­گيرد-» و «آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌های خاص که خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می‌کنند» از واحدهای فناور و دانش‌بنیان، واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس هستند. همچنین هولدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری، می‌توانند کمپ‌های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک، در ناحیه نوآوری پردیس مستقر نمایند.

حوزه‌های دارای اولویت برای پذیرش شرکت‌ها

در این فراخوان آمده است،‌ برای پذیرش و عضویت شرکت‌های جدید، متقاضیانی که در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می‌کنند، در اولویت واگذاری خواهد بود.

فراخوان پذيرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پرديس منتشر شد

مساحت زمین قطعات قابل واگذاری و شرایط پرداخت وجه زمین

مطابق اعلام فراخوان، صرفا تعداد 35 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی (فاز 3)، در این طرح قابل واگذاری است. حداقل مساحت قابل واگذاری 550 متر مربع و حداكثر 2500 مترمربع می‌باشد. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف 5000 مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قيمت قطعات بر اساس عواملي ازجمله: دسترسي‌ها، موقعيت، متراژ و...، متغير خواهد بود.

همچنین متقاضیان می‌توانند یکی از روش‌های پرداخت نقدی و نیمه نقدی را جهت پرداخت هزینه خرید اراضی انتخاب کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان از شرایط ویژه جهت واگذاری اراضی برخوردار خواهند بود. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از شرایط پرداخت اقساطی هزینه خرید زمین (حداکثر تا سقف 24 ماه)، از تسهیلات سرمایه‌گذاری برای خرید و ساخت واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی - با توجه به ضوابط صندوق نوآوری و شکوفایی و با عاملیت صندوق توسعه فناوری‌های نوین (مستقر در پارک)- بهره‌مند شوند.

امکان بهره‌مندی از شرایط اقساطیِ ذکر شده، از نظر تعداد و مساحت محدود بوده و براساس زمان دریافت درخواست، اولویت‌بندی خواهد شد. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بدون نیاز به فرآیند اولیه پذیرشِ واحدهای فناور در پارک، صرفاً براساس توانایی مالی پذیرش خواهند شد.

لازم به ذکر است، مهلت مجاز برای احداث ساختمان، استقرار و بهره‌‎برداري از فضای پژوهشی احداث شده، با توجه به متراژ زمين واگذار شده، بين 24 تا 36 ماه خواهد بود.

مزایای عمومی استقرار در پارک فناوری پردیس

ناحیه نوآوری پردیس، در حال تبدیل شدن به شهری پویا و یکی از بهترین زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری منطقه است که حضور در آن، امکان بهره‌مندی از مزایای بسیاری را به اعضای خود می‌دهد. این مزایا در سه دسته «رفاهی»، «کسب‌وکار» و «قانونی»، مسیر رشد و پیشرفت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را آسان‌تر می‌کند.

«نزديكي و دسترسی مناسب به تهران»، «شرايط آب و هوايي و اقليمي خوب در همجواری شهر جديد پرديس و امكان استفاده از خدمات شهري آن و همچنين شهرهاي مجاور براي سكونت بهینه کارکنان شرکت‌ها»، «محیط آرام، زیبا و با امنیت بالای پارک»، «نزديكي به مناطق صنعتي كمرد و خرمدشت به منظور تامین نیازها و برونسپاری تولیدی و صنعتی»، «شرايط سرمايه‌گذاري مطلوب با قيمت مناسب زمين» و فراهم شدن دسترسی شهر پردیس به تهران با شبکه مترو در آینده نه چندان دور، ازجمله ویژگی‌های ناحیه نوآوری پردیس است.

«تأمين تأسيسات زيربنايي مورد نياز شركت‌ها با استاندارد مناسب، از جمله: راه، شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن، فیبر نوری»، «امكان استفاده از زیرساخت‌ها و فرصت‌های خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی پارك، از قبيل سرویس‌های متعدد و متنوع رفت و آمد، هتل، رستوران‌های سنتی و فست‌فود، کافه، باشگاه ورزشی، خشکشویی، زمین‌های بازی، مهد کودک، فروشگاه زنجیره‌ای، مرکز خدمات درمانی، مسجد، خدمات بانکی متنوع، خدمات خودرویی، فروشگاه‌های متنوع خدماتی و ...» از خدمات عمومی فراهم شده در پارک فناوری پردیس برای شرکت‌ها و پرسنل آنهاست.

«استقرار شرکت‌های بزرگ نام‌آور معتبر داخلی و بین‌المللی در کنار ده‌ها تیم و شرکت نوآفرین در پارک فناوری پردیس»، همچینن حضور «صندوق توسعه فناوری‌های نوین، صندوق قرض‌الحسنه حامین فناوری پردیس، صرافی نوین، مشاوران متنوع حسابداری، مالیاتی و بیمه‌ای، کارگزاران متنوع بورس، مشاوران صاداراتی و حقوقی»، «مرکز داوری و شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان» همراه با «بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه و انتقال فناوری»، «بهره‌مندی از ظرفیت سازمانی پارک در ترک تشریفات مناقصات قراردادهای پژوهشی و تجاری‌سازی»، «امكان بهره‌برداري از شبكه وسيع همكاران داخلي و خارجي پارك»، «استفاده از مزاياي همجواري واحدهاي فناور جهت توسعه بازار خارجي و توليد فناوريهاي جديد»، «امكان استفاده از خدمات تخصصي فناوری و کسب و کار در پارك»،و «بهره‌مندی از حمایت‌های مالی و معنوی در قالب آیین‌نامه حمایتی پارک» از مزایای کسب‌وکار در پارک فناوری پردیس است.

مزایای قانونی استقرار در بهشت فناوری منطقه

حضور در پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری خاورمیانه و بهشت فناوری منطقه برای شرکت‌های عضو، مزایای قانونی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به «معافیت مالیات بر عملکرد سالیانه»، «معافیت مالیات بر حقوق کارکنان شاغل در پارک»، «معافیت مالیات بر ارزش افزوده (در تعاملات فیمابین اعضای پارک‌های فناوری)»، «معافيت از هرگونه عوارض متداول كشور از قبیل عوارض شهرداری»، «آزاد بودن نقل و انتقال ارز از خارج از كشور به پارك و بالعكس از طريق شبكه بانكي»، «اشتغال نيروي انساني و روابط كار بر اساس مقررات اشتغال در مناطق آزاد»، «لغو محدودیت استقرار در شعاع 120 کیلومتری تهران برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان»، «بهره‌مندی از امتیاز ویژه فنی برای حضور در مناقصات و همچنین ترک تشریفات آن» و «تسهیلات خدمت نظام وظیفه برای کارکنان شرکت‌های عضو» اشاره کرد.

فرآیند بررسی درخواست عضویت و انعقاد قرارداد

بر اساس فراخوان پذيرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارك فناوري پرديس، متقاضیان پذیرش در این فاز از پارک، ابتدا لازم است از تاریخ 98/11/06 الی 98/12/05 با مراجعه به درگاه اینترنتی پارک فناوری پردیس به نشانی زیر تقاضای خود را ثبت کرده و برای ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

http://techpark.ir/content.php?pagename=faze3 

مرحله بعدی، ارزیابی فنی و مالی متقاضیان استقرار در پارک است. در مرحله پایانی، اگر عضویت شرکت متقاضی در مرحله ارزیابی فنی و مالی مورد تایید واقع شد، فرآیند انعقاد قرارداد و واگذاری اراضی تا پایان اسفند 98 انجام خواهد شد. شایان ذکر است، با توجه به محدودیت قطعات قابل واگذاری، علاوه بر اولویت حوزه‌های فناوری تعیین شده، زمان ثبت‌نام و کیفیت تکمیل مدارک نیز در تعیین اولویت انتخاب قطعه و انعقاد قرارداد با متقاضیان اثر گذار خواهد بود.

مطابق اعلام فراخوان، ضروری است که شرکت‌های متقاضی حضور در فاز سوم پارک فناوری پردیس مطلع باشند که از ورود كليه فعاليت‌هاي آلاينده به پارك ممانعت بعمل آمده و تمامي شركت‌ها متعهد به رعایت الزامات زیست محیطی و انجام فعالیت‌های عاری از آلودگي زيست محيطي خواهند بود. همچنین انجام فعاليت‌هاي توليدي بصورت انبوه و كارگاهي سنگین در پارك ممنوع بوده و توليد صرفاً در محدوده محصولات با فناوري پيشرفته و در حد سفارشي با رعايت شرايط فوق، امكان‌‌پذير است.

گفتنی‌ست، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری درخواست‌های ارسالی، می‌توانند با شماره تلفن 76250250 و یکی از شماره‌های داخلی 2211، 2213، 2308 و 2608 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: