ماتریس GE: ابزاری برای تخصیص هوشمندانه منابع

ماتریس GE: ابزاری برای تخصیص هوشمندانه منابع
ماتریس GE، که توسط شرکت جنرال الکتریک با همکاری مک‌کینزی در دهه 1970 توسعه یافت، ابزاری استراتژیک برای تحلیل و مدیریت سبد کسب‌وکار است.  این ماتریس به سازمان‌ها کمک می‌کند تا واحدهای کسب‌وکار یا محصولات خود را بر اساس دو معیار «جذابیت بازار» و «قدرت رقابتی» ارزیابی کرده و منابع را به‌طور مؤثر تخصیص دهند.   این ماتریس یک شبکه 3×3 است که واحدها را در سه دسته استراتژیک قرار …
ادامه مطلب