ایجاد محیط کاری منعطف، فرایندی زمانبر است که تحقق آن به تلاش و استمرار بستگی دارد. مدیران امروزی باید علاوه بر درک اهمیت انعطافپذیری، درصدد ایجاد این ویژگی در کارکنان و تسری آن به کل سازمان باشند.
شناسایی انواع متدولوژی مدیریت پروژه، نقشی اساسی در نتایج حاصل از اجرای یک پروژه دارد و به همین دلیل، لازم است ضمن آشنایی با هر متدولوژی، با مفاهیم، اصول و موارد کاربرد آنها آشنا باشیم.
مهارت شنیدن فعال، سنگ بنای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان است. برای اینکه بتوانید درک بهتری از دغدغههای مشتریان داشته باشید و با رویکردی همدلانه، به آنها کمک کنید، ابتدا باید به آنچه میگویند، درست گوش دهید.
آشنایی با روشهای مؤثر مدیریت مشتریان، کسبوکارها را قادر میسازد تا علاوه بر افزایش رضایت خریداران از طریق توسعه و تعمیق روابط، آنها را به مشتریانی وفادار برای خودشان تبدیل کنند.
شناسایی عوامل استرس شغلی، مدیران و رهبران را قادر میسازد تا ضمن حفظ سلامت روانی کارکنان، از تأثیر پیامدهای استرس منفی بر عملکرد آنها و بروز مسائلی مثل فرسودگی شغلی جلوگیری کنند.
درک اهمیت انعطافپذیری در کسبوکار به شرکتها کمک میکند تا ضمن تغییر دیدگاهشان نسبت به پدیده تغییر، آن را از یک عامل تهدید بالقوه به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنند.
متدولوژی مدیریت پروژه، فرایندی کارآمد است که تحت نظارت مدیر پروژه اجرایی میشود و تحقق اهداف یک پروژه را از طریق تخصیص بهینه منابع و نظارت مستمر بر پیشرفت امور، امکانپذیر میسازد.
مرور بزرگترین اشتباهات تجاری تاریخ در صنعت فناوری و IT به ما نشان میدهد که گاهی یک تصمیم بهظاهر کماهمیت یا تعجیل و تعلل در اخذ یک تصمیم مهم چطور میتواند یک شرکت عظیم را به پایان راه برساند.
درک اهمیت فرهنگ سازمانی، شرط لازم موفقیت سازمان و برقراری ارتباط سالم و مؤثر با کارکنان و مشتریان است. فرهنگ، به شناسنامهای شبیه است که بدون آن، سازمان هیچ هویت مشخصی ندارد.
افزایش انگیزه کارکنان، کلید ارتقای بهرهوری نیروی انسانی در سازمانهاست. مدیران توانمند از این واقعیت بهخوبی آگاه هستند و بهموازات این آگاهی، برای یافتن راهکارهایی مؤثر برای انگیزش بهتر کارکنان تلاش میکنند.