مراحل رشد کسبوکار یا همان چرخه حیات تجاری به چهار فاز راهاندازی، رشد، بلوغ و افول تقسیم میشود که هر فاز، تدوین استراتژیها و اجرای رویکردهای متفاوتی را میطلبد.
ارزش طول عمر مشتری، مفهومی بسیار مهم در بحث بازاریابی محسوب میشود که نشان میدهد از تعامل با هر مشتری، چقدر درآمد عاید شرکت میشود؟
تیم سازی برای تیمهای دورکار بهواسطه انجام برخی فعالیتهای جذاب و سرگرمکننده به فرایند آسانتری تبدیل میشود؛ فعالیتهایی که بهواسطه انجام و تکرار آنها میتوان تیمهایی کارآمد و منسجم ساخت.
برای بهبود مهارت تصمیمگیری باید علاوه بر آشنایی با تکنیکهای مناسب کمّی و کیفی مثل ماتریس تصمیمگیری، نمودار ایشیکاوا و ... مهارت حل مسئله را نیز در خودتان تقویت کنید.
مهارتهای نرم برای استخدام، رفتهرفته به فهرست اولویتهای اصلی کارفرمایان در ارزیابی و گزینش داوطلبان شغلی وارد میشود که تمایل به یادگیری، درک مشتریان، سازگاری با تغییر، مهارتهای ارتباطی و سازمانیافتگی ازجمله مهمترین این مهارتها به شمار میروند.
تقویت مهارت رهبری، در وهله نخست بر توسعه مهارتهای نرم تأکید دارد اما این تأکید نباید ما را از اهمیت مهارتهای سخت مثل تخصص که یک رهبر کارآمد باید واجد آنها باشد، غافل کند.
هر چالش کارآفرینی میتواند یک سد بالقوه در مسیر راهاندازی کسبوکار یا ادامه آن باشد و به همین دلیل، باید با شناخت مهمترین چالشها، برنامه مشخصی برای رویارویی با آنها داشته باشید.
تقویت خلاقیت در سازمان، در وهله نخست مستلزم حاکمیت یک فرهنگ پشتیبان است که ضمن استقبال از ایدههای جدید، کارکنان را به شکلی فعالانه به ابراز افکار و دیدگاههایشان تشویق کند.
مدیریت کسبوکار، پرورش مجموعهای از مهارتهای نرم و سخت را میطلبد که ضمن تبدیل شما به یک مُهره کارآمد و اثربخش، بستر لازم را برای رشد و تعالی سایر کارکنان فراهم میسازند.
برونسپاری خدمات منابع انسانی در مواقع لازم، اقدامی استراتژیک است که علاوه بر مزایایی مثل صرفهجوییهای اقتصادی و زمانی، زمینه لازم را برای تمرکز بهتر صاحبان مشاغل و کارکنان روی جنبههای اصلی کسبوکار فراهم میآورد.