تقویت مهارت حل مسئله، مستلزم تمرین است که به شما در اتخاذ رویکردی فعالانه و مؤثر در مواجهه با مسائل مختلف زندگی کمک میکند و کیفیت تصمیماتتان را ارتقا میدهد.
آگاهی از فوتوفن مدیریت منابع انسانی در کسبوکارهای کوچک، کارآفرینان و صاحبان مشاغل را در استفاده بهینه از ارزشمندترین داراییهایشان توانمند نموده و مسیر پیشرفت را برای مجموعه هموار میسازد.
کاهش فرسودگی شغلی، لازمه حفظ سطح بهرهوری کارکنان سازمان است که نیل به این منظور، شناسایی دقیق عوامل فرسایش و در مرحله بعد، پیادهسازی یک روش سیستماتیک برای اِعمال تغییرات را میطلبد.
تأثیر ذهن آگاهی در بهبود رهبری، قابلیتهای فرد را در هدایت یک سازمان به شکلی چشمگیر افزایش داده و سطح انعطاف و کارآمدی رهبران را در رویارویی با شرایط مختلف ارتقا میدهد.
افزایش وفاداری کارکنان، برگ برنده سازمانها در استفاده بهینه از نیروی انسانی محسوب میشود که بهموازات افزایش پیچیدگی فضای کسبوکار، اهمیت بیشتری در مقایسه با قبل پیدا کرده است.
تشخیص تفاوت رهبر و مدیر از آن جنبه مهم است که این دو مفهوم بهواسطه همپوشانی نسبی وظایف، تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند درحالیکه به لحاظ ماهوی، کاملاً با یکدیگر فرق دارند.
ترغیب کارکنان به ادامه همکاری با سازمان، زمانی امکانپذیر است که کارکنان ضمن احساس تعهد نسبت به مجموعه، به این باور برسند که عضوی از یک خانواده هستند و مورد احترام قرار میگیرند.
آشنایی با روندهای جدید منابع انسانی، قابلیت شرکتها را در جذب استعدادهای برتر و حفظ آنها افزایش میدهد و به همین دلیل، متخصصان HR باید ضمن شناخت این روندها با آنها سازگار شوند.
برخورداری از مهارت مقابله با فرسودگی شغلی، کارکنان را در زمینه مدیریت عوامل ناخوشایند مربوط به کار، توانمند میسازد و کمک میکند به جای اتخاذ رویکردی منفعلانه، شرایط را به نفع خودشان برگردانند.
بهبود رابطه با کارمند، مهارتی مهم است که همه مدیران باید واجد آن باشند. روابط حرفهای مخدوش، مانع از شکلگیری تعامل و همکاری میشوند و برای سازمان پیامدهایی منفی ایجاد میکنند.