بازاریابی محتوا به قهرمان روابط B2B تبدیل شده است. بازاریابی محتوایی برای چرخه های فروش طولانیتر، که در آن مشتری وقت بیشتری را صرف تحقیق در مورد گزینه های خود در بین شرکت های رقیب میکند، مناسب است. با این حال، یافتن ترکیب ایده آل انگیزش و فریب برای آنچه که اغلب می تواند موضوعی کاملاً خشک باشد هرگز آسان نیست.
کسب و کار LeadPages طراحی قالب های صفحات فرود و سرویس های تست آن هاست.
LeadPages روی دارایی های بازاریابی زیر تمرکز می کند تا بتواند با رقبای اصلی مانند HubSpot رقابت کند:
به گفته بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت، کلی کالینز (Clay Collins)، آنها 35000 مشتری را در کمتر از سه سال به دست آوردند و درآمدشان در سال 2015 بالغ بر 16 میلیون دلار بود.
WP Engine یک پلت فرم هاستینگ (میزبانی سایت) مدیریت شده برای کاربران وردپرس است.
رویکرد هدف گذاری شدیدا متمرکز آنها در خصوص بازاریابی محتوا تلاشهای شان را به «سطل های» جداگانه ای بخش بندی کرده است که شامل موارد زیرند:
محتوای متمرکز آنها با تمرکز بر مشکلات خاص و نقاط آسیب، به دغدغه های خاص مشتریان مختلف شان رسیدگی کرد. آنها توانستند 300،000 سایت را در 128 کشور جذب کنند و بیش از 40 میلیون دلار درآمد کسب کنند.
STR Software در صنعت برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است، و سازمان های بزرگتر را هدف می گیرد.
آن ها برای جدا کردن خود از رقابت، بر محتوای آموزشی تمرکز داشتند، از جمله:
STR Software توانست کیفیت مخاطبان هدف فروش و لینک های ورودی خود را برای کسب ترافیک ذاتی بهتر افزایش دهد. آنها مشاهده کردند که نرخ تبدیل در فرم های شان به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش یافت، ترافیک وبسایت شان افزایش ۵۴ درصدی یافت، بازدید صفحات ۶۷ درصد افزایش یافت و زمان طولانی تری در سایت شان صرف می شد.
Simply Business بزرگترین کارگزار بیمه در انگلستان است.
Simply Business تصمیم گرفت که برای فروش بیمه، مجبور نیست بر بیمه تمرکز کنند. در عوض، آنها بر خلق محتوای مرتبط برای صاحبان مشاغل، با راهنماهایی برای انبوهی از موضوعات، تمرکز کردند، از جمله:
ایده Simply Businessبسیار موفق بود، و منجر به افزایش رتبه بندی های شان برای کلیدواژه های اصلی شان و افزایش های قابل توجه در ترافیک ذاتی شان شد.
Single Grain یک سازمان بازاریابی دیجیتال است که بر استارتاپ های فناوری تمرکز دارد.
Single Grain می خواست با استفاده از محتوایی که برای تبدیل بازدید کنندگان به مشترک ها طراحی شده است، شرکت های بزرگی مانند اوبر و آمازون را جذب کند. آنها همچنین می خواستند گفتگوهایی را در مورد آنچه که باید ارائه دهند ایجاد کنند. بازاریابی محتوای آنها شامل موارد زیر بود:
پادکست های آنها به برخی از مورد توجه ترین پادکست ها در این صنعت تبدیل شده اند، و در عین حال مقالات آنها هزاران بار همرسانی و لینک شده اند. آنها ترافیک بسیار زیادی را به وب سایت خود جذب کرده اند و در مورد تجارت شان آگاهی ایجاد کرده اند. آنها به اهداف اصلی خود برای تبدیل و تعامل دست یافته اند.
HubSpot یک شرکت بازاریابی است که به ابداع عبارت «بازاریابی ورودی» مشهور است.
رویکرد HubSpot بسیار ساده است. آنها دو نوع محتوا را برای رسیدگی به مراحل مختلف این قیف ایجاد کردند:
بازاریابی محتوای آنها محرک اصلی ترافیک است، که به آنها اجازه می دهد تا ظرف تنها ده سال از یک شرکت تامین مالی شونده به یک شرکت سهامی عام با ارزش بیش از یک میلیارد دلار تبدیل شوند.
Scripted به شرکت ها کمک می کند تا نویسندگان را برای تدوین محتوای شان پیدا و استخدام کنند.
به منظور رقابت با سایر بازارهای نویسندگان، استراتژی بازاریابی محتوای آنها بر روی هر مرحله از مسیر خریدار تمرکز می کند، از جمله:
رویکرد آنها بسیار موفقیت آمیز بوده است، به گونه ای که پست های وبلاگ آنها 46٪ از بازدید کنندگان شان را جذب کره اند. آنها همچنین مشاهده کردند که نرخ های دفع مخاطبان برای محتوای آن ها، در مقایسه با همین نرخ ها برای منابع دیگر، نزدیک به سه برابر کمتر بوده است.
Salesforce بزرگترین فروشنده CRM در جهان است.
Salesforce مجبور شد که منابع ترافیک جستجویی و پولی خود را با استفاده از چند تاکتیک افزایش دهد، از جمله موارد زیر:
ظرف سه ماه، استراتژی آنها شاهد افزایش ۸۰ درصدی سالانه در ترافیک شان بود. آنها همچنین شاهد افزایش حیرت انگیز ۲۵۰۰ درصدی در ترافیک ایجاد شده از صفحات اجتماعی شان بودند. تعداد دانلود کتاب های الکترونیکی آنها به 10،000 رسید و 6500 ثبت نام در خبرنامه شان کسب کردند.
SAP یکی از بزرگترین فروشندگان نرم افزارهای سازمانی در جهان است که در بیش از ده ها صنعت فعالیت می کند.
با چنین هدف متنوعی، SAP بر بخش بندی ای تمرکز کرد که شامل موارد زیر بود:
SAP شاهد این بود که درآمدهای ناشی از بازاریابی به ارزش 3،675،000 دلار رسید و بازاریابی به رشد مستمری معادل با 50،037،709 رسید.
این شرکت امنیت سایبری متخصص کمک به شرکت ها برای شناسایی منابع احتمالی حمله سایبری است.
SecureWorks بر ایجاد تجربه های کاربری متمرکز بود، به گونه ای که محتوای شان بهتر می توانست مشکلات را برای مشتریان خود حل کنند تا بتوانند ترافیک را به مخاطبان هدف تبدیل کنند، و در این مسیر از موارد زیر استفاده کرد:
SecureWorks توانست یکی از هر دو مخاطب هدف واجد شرایط را به یک فرصت تبدیل کند و نرخ تبدیل شان را دو برابر کند.
CB Insights یک پلتفرم در مورد اطلاعات بازار فناوری است که نقاط داده را تحلیل می کند.
آنها خبرنامه شوخطبعانه و تعامل برانگیز CB Insights را برای ارائه انبوهی از اطلاعات مفید برای خوانندگان ایجاد کردند. محتوا شامل موارد زیر است:
آنها با تمرکز بر اهداف خریدار خود، محتوایی را ایجاد کردند که برای خوانندگانشان مرتبط می مانند و به آنها در حفظ جایگاه اقتدار در صنعت شان کمک می کند.
این شرکت به معرفی نیاز ندارد، زیرا مخترع چسب دو طرفه " hoop and loop" است که بر روی همه چیز، از چوب لباسی ها گرفته تا کفش های دو استفاده می شود.
Velcro محتوای هوشمندانه و طنزآمیزی را برای صحبت در مورد این واقعیت که استفاده از نام شرکت شان غیر قانونی است ایجاد کرد. محتوای آنها شامل موارد زیر بود:
اولین ویدیو ده ها هزار بازدید و نظراتی از 150 کشور جهان دریافت کرد. ویدیوی دوم بیش از 650000 بازدید به دست آورد و گفتوگوهای متعددی را راجع به استفاده از Velcro به عنوان اسم یا فعل ایجاد کرد.
NextView پلت فرمی برای سرمایه گذاری های خطرپذیر برای کمک به شرکت ها در گرد هم آوردن تیم شان، ساخت محصول، و جذب مشتریان است.
NextView تصمیم گرفت که محتوا را با استفاده از یک منبع آنلاین غیرمنتظره ایجاد کند:
این پلتفرم به آنها امکان دسترسی به بیش از ۲۶ میلیون دنبال کننده را می دهد، عددی که وبلاگ شان هرگز نمی توانست به تنهایی به آن دست یابد.
همانطور که می بینید، تبدیل خشک ترین اطلاعات به محتوای مفید و تعامل برانگیزی که مشتریان بالقوه را به سمت پایین قیف فروش سوق خواهد داد صرفا به نبوغ اندکی نیاز دارد.
به یک متخصص رسمی بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید و نحوه برنامه ریزی کمپین های موفق برای بازاریابی محتوای B2B را بیاموزید!