۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوایی B2B

در این مطلب ۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوایی B2B برای الهام بخشی آمده‌است تا به شما در یافتن راه و رسم بازاریابی محتوای‌تان کمک کند.

بازاریابی محتوا به قهرمان روابط B2B تبدیل شده است. بازاریابی محتوایی برای چرخه های فروش طولانی‌تر، که در آن مشتری وقت بیشتری را صرف تحقیق در مورد گزینه های خود در بین شرکت های رقیب می‌کند، مناسب است. با این حال، یافتن ترکیب ایده آل انگیزش و فریب برای آنچه که اغلب می تواند موضوعی کاملاً خشک باشد هرگز آسان نیست.

 

۱- LeadPages

کسب و کار LeadPages طراحی قالب های صفحات فرود و سرویس های تست آن هاست.

۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوای B2B

استراتژی:

LeadPages روی دارایی های بازاریابی زیر تمرکز می کند تا بتواند با رقبای اصلی مانند HubSpot رقابت کند:

  • یک وبلاگ بازاریابی تخصصی که بر جذب مخاطب هدفمند (lead generation) و آزمایش های A/B تمرکز دارد، با رویکردی جدید در خصوص تولید محتوا، از تبلیغات متقابل در رسانه های اجتماعی گرفته تا متوقف کردن فرار مخاطبان هدفمند (lead leaks)
  • گسترش محتوای شان برای گنجاندن منابع آموزشی رایگان در مورد بازاریابی، شامل دوره ها، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها و مطالعات موردی
  • تولید آنچه که به یکی از محبوب ترین پادکست های بازاریابی تبدیل شده است، "ConversionCast" با استفاده از یک پادکست ساز در سطح جهانی، یعنی تیم پیج (Tim Paige)
  • راه اندازی وبینارهای هفتگی برای ادامه و ایجاد بازاریابی آموزشی شان

نتایج:

به گفته بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت، کلی کالینز (Clay Collins)، آنها 35000 مشتری را در کمتر از سه سال به دست آوردند  و درآمدشان در سال 2015 بالغ بر 16 میلیون دلار بود.

۲- WP Engine

WP Engine یک پلت فرم هاستینگ (میزبانی سایت) مدیریت شده برای کاربران وردپرس است.

۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوای B2B

استراتژی:

رویکرد هدف گذاری شدیدا متمرکز آنها در خصوص بازاریابی محتوا تلاشهای شان را به «سطل های» جداگانه ای بخش بندی کرده است که شامل موارد زیرند:

  • محصول آن ها: متمرکز بر ویژگی های جدید و اخبار شرکت.
  • صنعت آنها: کمک به افراد در حضور یافتن در فضای آنلاین با تمرکز بر کاربران وردپرس در شرکت ها و سازمان های بازاریابی.
  • تأثیر کسب و کار: کمک به افراد در افزایش رشدشان با استفاده از حضورشان در فضای آنلاین.
  • چرخش (Torque): ایجاد انجمنی که کمتر در مورد کسب و کار صحبت می کند و بیشتر در مورد فراهم کردن منبعی برای کاربران وردپرس صحبت می کند.
  • پشتیبانی: فراهم کردن محتوای نوشتاری و ویدیویی برای کمک به مشتریان شان در حل مشکلات.

نتایج:

محتوای متمرکز آنها با تمرکز بر مشکلات خاص و نقاط آسیب، به دغدغه های خاص مشتریان مختلف شان رسیدگی کرد. آنها توانستند 300،000 سایت را در 128 کشور  جذب کنند و بیش از 40 میلیون دلار درآمد کسب کنند.

۳- STR Software

STR Software در صنعت برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است، و سازمان های بزرگتر را هدف می گیرد.

۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوای B2B

استراتژی:

آن ها برای جدا کردن خود از رقابت، بر محتوای آموزشی تمرکز داشتند، از جمله:

  • ایجاد BI Publisher University
  • ایجاد محتوای دروازه دار (gated content) با استفاده از یک فرم آنلاین برای گرفتن داده ها از مخاطبان هدف
  • استفاده از اطلاعات کسب شده از این مخاطبان هدف برای هدفگیری و پرورش مخاطبان هدف، استفاده از اتوماسیون ایمیل برای به اشتراک گذاری محتوای مرتبط تر
  • تبلیغ دانشگاه شان در سرتاسر وب سایت شان
  • بازاریابی ایمیلی موثر برای دسترسی به مخاطبان شان

نتایج:

STR Software توانست کیفیت مخاطبان هدف فروش و لینک های ورودی خود را برای کسب ترافیک ذاتی بهتر افزایش دهد. آنها مشاهده کردند که نرخ تبدیل در فرم های شان به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش یافت، ترافیک وبسایت شان  افزایش ۵۴ درصدی یافت، بازدید صفحات ۶۷ درصد افزایش یافت و زمان طولانی تری در سایت شان صرف می شد.

۴- Simply Business

Simply Business بزرگترین کارگزار بیمه در انگلستان است.

استراتژی:

Simply Business تصمیم گرفت که برای فروش بیمه، مجبور نیست بر بیمه تمرکز کنند. در عوض، آنها بر خلق محتوای مرتبط برای صاحبان مشاغل، با راهنماهایی برای انبوهی از موضوعات، تمرکز کردند، از جمله:

  • بهره وری ایمیل
  • گوگل ادز (Google Ads)
  • وردپرس
  • وبلاگ نویسی تجاری
  • رسانه های اجتماعی

نتایج:

ایده Simply Businessبسیار موفق بود، و منجر به افزایش رتبه بندی های شان برای کلیدواژه های اصلی شان و افزایش های قابل توجه در ترافیک ذاتی شان شد.

۵- Single Grain

Single Grain یک سازمان بازاریابی دیجیتال است که بر استارتاپ های فناوری تمرکز دارد.

استراتژی:

Single Grain می خواست با استفاده از محتوایی که برای تبدیل بازدید کنندگان به مشترک ها طراحی شده است، شرکت های بزرگی مانند اوبر و آمازون را جذب کند. آنها همچنین می خواستند گفتگوهایی را در مورد آنچه که باید ارائه دهند ایجاد کنند. بازاریابی محتوای آنها شامل موارد زیر بود:

  • وبلاگی متمرکز بر بازاریابی آنلاین مؤثر
  • پادکست مدرسه بازاریابی (Marketing School) با حضور مدیر عامل، اریک سیو (Eric Siu)، همراه با رهبر تفکرات بازاریابی، نیل پاتل (Neil Patel)
  • یک مرکز گسترده در خصوص منابع آنلاین که به ارائه راهنماها، دوره ها، وبینارها و اینفوگرافیک ها می پردازد

نتایج:

پادکست های آنها به برخی از مورد توجه ترین پادکست ها در این صنعت تبدیل شده اند، و در عین حال مقالات آنها هزاران بار همرسانی و لینک شده اند. آنها ترافیک بسیار زیادی را به وب سایت خود جذب کرده اند و در مورد تجارت شان آگاهی ایجاد کرده اند. آنها به اهداف اصلی خود برای تبدیل و تعامل دست یافته اند.

۶- HubSpot

HubSpot یک شرکت بازاریابی است که به ابداع عبارت «بازاریابی ورودی» مشهور است.

۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوای B2B

استراتژی:

رویکرد HubSpot بسیار ساده است. آنها دو نوع محتوا را برای رسیدگی به مراحل مختلف این قیف ایجاد کردند:

  • وبلاگ آنها به گونه ای طراحی شده است که به کسب و کارهای کوچک در مورد بازاریابی ورودی به منظور جذب خوانندگان به بالای این قیف آموزش دهد.
  • بخش منابع آنها شامل کتابخانه ای شگفت انگیز از کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی، وبینارها، کوییز، و کیت بازاریابی ای است که میانه تا پایین بازدیدکنندگان این قیف را هدف قرار می دهند.

نتایج:

بازاریابی محتوای آنها محرک اصلی ترافیک است، که به آنها اجازه می دهد تا ظرف تنها ده سال از یک شرکت تامین مالی شونده به یک شرکت سهامی عام با ارزش بیش از یک میلیارد دلار تبدیل شوند.

۷- Scripted

Scripted به شرکت ها کمک می کند تا نویسندگان را برای تدوین محتوای شان پیدا و استخدام کنند.

استراتژی:

به منظور رقابت با سایر بازارهای نویسندگان، استراتژی بازاریابی محتوای آنها بر روی هر مرحله از مسیر خریدار تمرکز می کند، از جمله:

  • یک وبلاگ و پادکست هایی در مورد مشکلات متداول، متمرکز بر وارد کردن افراد به بالای این قیف
  • گزارش های راهنما و وبینارهایی که راهکارهای عمیق تری را برای پایین تر بردن افراد در این قیف، به منظور ترغیب ثبت نام های ایمیلی، ارائه می دهند
  • مطالعات موردی برای اثبات اثربخشی آنها برای مشترک هایی که امیدوارانه از خدمات شان استفاده خواهند کرد

نتایج:

رویکرد آنها بسیار موفقیت آمیز بوده است، به گونه ای که پست های وبلاگ آنها 46٪ از بازدید کنندگان شان را جذب کره اند. آنها همچنین مشاهده کردند که نرخ های دفع مخاطبان برای محتوای آن ها، در مقایسه با همین نرخ ها برای منابع دیگر، نزدیک به سه برابر کمتر بوده است.

۸- Salesforce

Salesforce بزرگترین فروشنده CRM در جهان است.

۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوای B2B

استراتژی:

Salesforce مجبور شد که منابع ترافیک جستجویی و پولی خود را با استفاده از چند تاکتیک افزایش دهد، از جمله موارد زیر:

  • ویدیوهای سرگرم کننده در مورد فروش و بازاریابی
  • اولین اسلایدشر (SlideShare) استاپ موشن در جهان
  • یک فایل پرزی (Prezi) در مورد موفقیت مشتریان

نتایج:

ظرف سه ماه، استراتژی آنها شاهد افزایش ۸۰ درصدی سالانه در ترافیک شان بود. آنها همچنین شاهد افزایش حیرت انگیز ۲۵۰۰ درصدی در ترافیک ایجاد شده از صفحات اجتماعی شان بودند. تعداد دانلود کتاب های الکترونیکی آنها به 10،000 رسید و 6500 ثبت نام در خبرنامه شان کسب کردند.

۹- SAP

SAP یکی از بزرگترین فروشندگان نرم افزارهای سازمانی در جهان است که در بیش از ده ها صنعت فعالیت می کند.

استراتژی:

با چنین هدف متنوعی، SAP بر بخش بندی ای تمرکز کرد که شامل موارد زیر بود:

  • بازاریابی محتوایی سفارشی برای ۱۹ بخش مشتری
  • پیام‌رسانی سفارشی شده برای پوشش موضوعات مرتبط با هر صنعت
  • محتوای مبتنی بر راهکار برای هر بخش با نشان دادن مزایای محصول شان مختص آن صنعت خاص
  • استفاده از محتوای مناسب برای هر هدف، از جمله ایمیل، توییت ها، نوشته های وبلاگ، به روزرسانی های وضعیت لینکداین، شبکه SAP Community اختصاصی شان، رویدادهای مجازی و زنده، تماس های پیگیری خروجی و پاسخ دهندگان، و بازاریابی مبتنی بر حساب

نتایج:

SAP شاهد این بود که درآمدهای ناشی از بازاریابی به ارزش 3،675،000 دلار رسید و بازاریابی به رشد مستمری معادل با 50،037،709 رسید.

۱۰- SecureWorks

این شرکت امنیت سایبری متخصص کمک به شرکت ها برای شناسایی منابع احتمالی حمله سایبری است.

۱۳ نمونه شگفت‌انگیز از بازاریابی محتوای B2B

استراتژی:

SecureWorks بر ایجاد تجربه های کاربری متمرکز بود، به گونه ای که محتوای شان بهتر می توانست مشکلات را برای مشتریان خود حل کنند تا بتوانند ترافیک را به مخاطبان هدف تبدیل کنند، و در این مسیر از موارد زیر استفاده کرد:

  • یک وبلاگ برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به امنیت و انطباق اطلاعات
  • منابع عمیقی مانند وبینارها، گزارش های راهنما، گزارش ها، مطالعات موردی، یادداشت های مختصر در مورد راهکارها، داده‌برگ‌ها، و ویدیوها

نتایج:

SecureWorks توانست یکی از هر دو مخاطب هدف واجد شرایط  را به یک فرصت تبدیل کند و نرخ تبدیل شان را دو برابر کند.

۱۱- CB Insights

CB Insights یک پلت‌فرم در مورد اطلاعات بازار فناوری است که نقاط داده را تحلیل می کند.

استراتژی:

آنها خبرنامه شوخ‌طبعانه و تعامل برانگیز CB Insights را برای ارائه انبوهی از اطلاعات مفید برای خوانندگان ایجاد کردند. محتوا شامل موارد زیر است:

  • بینش هایی در مورد فناوری
  • اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری خطرپذیر
  • کلیاتی در مورد کسب و کارهای نوظهور

نتایج:

آنها با تمرکز بر اهداف خریدار خود، محتوایی را ایجاد کردند که برای خوانندگانشان مرتبط می مانند و به آنها در حفظ جایگاه اقتدار در صنعت شان کمک می کند.

۱۲- Velcro

این شرکت به معرفی نیاز ندارد، زیرا مخترع چسب دو طرفه " hoop and loop" است که بر روی همه چیز، از چوب لباسی ها گرفته تا کفش های دو استفاده می شود.

استراتژی:

Velcro محتوای هوشمندانه و طنزآمیزی را برای صحبت در مورد این واقعیت که استفاده از نام شرکت شان غیر قانونی است ایجاد کرد. محتوای آنها شامل موارد زیر بود:

  • دو ویدیو که تیم حقوقی شان را در حال آواز خواندن در مورد استفاده صحیح از این اصطلاح نشان می دهد
  • دعوت به پیوستن به «جنبش» #DontSayVelcro در رسانه های اجتماعی
  • کوییزهای آنلاین درباره Velcro

نتایج:

اولین ویدیو ده ها هزار بازدید و نظراتی از 150 کشور جهان دریافت کرد. ویدیوی دوم بیش از 650000 بازدید به دست آورد و گفت‌و‌گوهای متعددی را راجع به استفاده از Velcro به عنوان اسم یا فعل ایجاد کرد.

۱۳- NextView Ventures

NextView پلت فرمی برای سرمایه گذاری های خطرپذیر برای کمک به شرکت ها در گرد هم آوردن تیم شان، ساخت محصول، و جذب مشتریان است.

استراتژی:

NextView تصمیم گرفت که محتوا را با استفاده از یک منبع آنلاین غیرمنتظره ایجاد کند:

  • آنها با استفاده از Medium Publications یک نشریه آنلاین به نام «Better Days» ایجاد کردند.
  • این پلتفرم محتوای خارج-از-سایت به آنها امکان ایجاد صداهای مختلف و مضامین محتوایی را بدون نگرانی در مورد برندشان داد.
  • این نشریه محتوای خارج-از-سایت را ایجاد می کند که به سایت شان لینک می دهد.
  • این نشریه به افراد امکان می دهد تا آنها را در پلت‌فرم های دیگر دنبال کنند.

نتایج:

این پلتفرم به آنها امکان دسترسی به بیش از ۲۶ میلیون دنبال کننده را می دهد، عددی که وبلاگ شان هرگز نمی توانست به تنهایی به آن دست یابد.

جمع بندی

همانطور که می بینید، تبدیل خشک ترین اطلاعات به محتوای مفید و تعامل برانگیزی که مشتریان بالقوه را به سمت پایین قیف فروش سوق خواهد داد صرفا به نبوغ اندکی نیاز دارد.

به یک متخصص رسمی بازاریابی دیجیتال  تبدیل شوید و نحوه برنامه ریزی کمپین های موفق برای بازاریابی محتوای B2B را بیاموزید!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: