رشد کسبوکار در ابتداییترین مفهوم به معنای افزایش میزان فروش و درآمد شرکت است و در این میان، نکات ظریفی وجود دارند که میتوانند به صاحبان مشاغل در دستیابی به این هدف مهم کمک کنند.
غلبه بر خودکمبینی، نه رویدادی یکباره، بلکه درواقع نوعی فرایند است که بهواسطه آن میتوانید ضمن مهار ترسها و تردیدهای درونی، قابلیتها و استعدادهای ذاتیتان را به منصه ظهور برسانید.
مراحل رشد کسبوکار یا همان چرخه حیات تجاری به چهار فاز راهاندازی، رشد، بلوغ و افول تقسیم میشود که هر فاز، تدوین استراتژیها و اجرای رویکردهای متفاوتی را میطلبد.
ارزش طول عمر مشتری، مفهومی بسیار مهم در بحث بازاریابی محسوب میشود که نشان میدهد از تعامل با هر مشتری، چقدر درآمد عاید شرکت میشود؟
تیم سازی برای تیمهای دورکار بهواسطه انجام برخی فعالیتهای جذاب و سرگرمکننده به فرایند آسانتری تبدیل میشود؛ فعالیتهایی که بهواسطه انجام و تکرار آنها میتوان تیمهایی کارآمد و منسجم ساخت.
برای بهبود مهارت تصمیمگیری باید علاوه بر آشنایی با تکنیکهای مناسب کمّی و کیفی مثل ماتریس تصمیمگیری، نمودار ایشیکاوا و ... مهارت حل مسئله را نیز در خودتان تقویت کنید.
مهارتهای نرم برای استخدام، رفتهرفته به فهرست اولویتهای اصلی کارفرمایان در ارزیابی و گزینش داوطلبان شغلی وارد میشود که تمایل به یادگیری، درک مشتریان، سازگاری با تغییر، مهارتهای ارتباطی و سازمانیافتگی ازجمله مهمترین این مهارتها به شمار میروند.