بلاگ

شبکه فناوری و نوآوری ایران

توصیه‌هایی برای گوش دادن موثر در محل کار

توصیه‌هایی برای گوش دادن موثر در محل کار

مهارت گوش دادن موثر چیزی فراتر از شنیدن کلمات است. شخصی که در حال صحبت کردن باشد به سادگی متوجه می‌شود طرف مقابل تنها صدایش را می‌شنود یا در حال درک سخنان او نیز هست. در واقعیت برخورداری از گوش شنوا یک موهبت است.
نمونه‌هایی از بازخوردهای موثر به کارکنان، به همراه توصیه‌هایی اجرایی برای رهبران

نمونه‌هایی از بازخوردهای موثر به کارکنان، به همراه توصیه‌هایی اجرایی برای رهبران

بازخورد موثر به کارکنان می‌تواند موجب رشد آنها و هماهنگی بیشتر میان رهبران سازمان و اعضای تیم‌های اجرایی شود. اما یک مدیر چگونه باید به نیروهایش فیدبک اثربخش بدهد؟ در این نوشتار چند نمونه بازخورد موثر را بررسی می‌کنیم.
راهنمای تعامل با مشتریان ناراضی

راهنمای تعامل با مشتریان ناراضی

تعامل با مشتریان ناراضی یکی از مهارت‌های نرمی است که کسب‌وکارهای مشتری‌محور باید به همه کارکنان خود بیاموزند. مدیریت مشتریان ناراضی کار سختی نیست به شرطی که بر چند تکنیک ساده مسلط باشید.
یادگیری سازمانی چه اهمیتی دارد؟

یادگیری سازمانی چه اهمیتی دارد؟

اهمیت یادگیری سازمانی در دنیایی که علوم مختلف با سرعت نور در حال پیشرفت هستند و بسیاری از نرم‌افزارها سالانه تغییرات شگرفی به خود می‌بینند، بسیار روشن است. یادگیری سازمانی برای منابع انسانی در کسب‌وکارها و سازمان‌های امروزی یک اجبار است نه یک انتخاب.
چرا گوش دادن موثر در تعاملات کاری ضروری است؟

چرا گوش دادن موثر در تعاملات کاری ضروری است؟

اهمیت گوش دادن موثر آنقدر بالاست که گاهی به عنوان عاملی برای مرگ یا زندگی دوباره یک کسب‌وکار شناخته می‌شود. مدیران و کارکنان تنها با تقویت مهارت شنیداری خود می‌توانند همه پیام طرف مقابل را درک کنند.
به عنوان رهبر تیم، خود ارزیابی را فراموش نکنید

به عنوان رهبر تیم، خود ارزیابی را فراموش نکنید

خود ارزیابی برای رهبر یک تیم یا سازمان امروزی امری حیاتی است. بدون حکمرانی بر قلب‌ها شاید مدیریت امور ممکن باشد اما رهبری هرگز امکان‌پذیر نیست. اگر می‌خواهید بدانید یک رهبر خوب هستید یا نه باید همواره مهارت‌های رهبری خود را ارزیابی کنید.
۱