آیا می‌دانید برای قدردانی از مشتریان و افزایش وفاداری آنها چه نوع ایمیلی باید ارسال کنید؟ در این مقاله هفت نوع ایمیل قدردانی از مشتری که می‌تواند آنها را راضی نگه‌داشته و باعث شود که دوباره بازگردند و از شما خرید کنند را بررسی می‌کنیم.

در یک کسب‌وکار، همیشه یک سری طرز فکرها و رویه‌های ثابتی در مورد مشتریان وجود دارد و ایمیل‌های قدردانی از مشتری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ما همواره در این فکر هستیم که چگونه مشتریان جدید به‌دست آوریم، چگونه مشتریان فعلی را حفظ کنیم، و چگونه مطمئن شویم که برند ما همیشه اولین برندی است که به ذهن مشتری می‌رسد.

حفظ مشتریانی که تا کنون از شما خرید کرده‌اند، به‌خصوص کسانی که در لیست ایمیل شما قرار دارند، راهنمای عملکرد کسب‌وکار شما است. اگر دائماً با تلفن آنها تماس داشته باشید و آنها از این کار ناراضی باشند، دیگر به این کار را ادامه نخواهید داد. بااین‌حال، اگر ایمیل‌های شما منفعتی برای آنها داشته باشد، شما را دوست خواهند داشت و حتی از شرکت شما قدردانی نیز خواهند کرد.

در این مقاله ما تصمیم داریم هفت نوع ایمیل قدردانی از مشتری را بررسی کنیم که آنها را راضی نگه‌داشته و باعث می‌شود که دوباره بازگردند و از شما خرید کنند. این ایمیل‌ها می‌توانند در افزایش وفاداری مشتری نقش بسیار حائز اهمیتی باشند.

 

انواع ایمیل‌هایی که برای قدردانی و افزایش وفاداری مشتریان می‌توانید ارسال کنید

 

1. ایمیل‌های مربوط به تولد

این می‌تواند یکی از رایج‌ترین ترفندهای کسب‌وکار در بازاریابی ایمیلی باشد، زیرا به راحتی می‌توان چنین ایمیل‌هایی را برای مشتریان به‌صورت شخصی و خاص تنظیم کرد. شما همراه با ارسال ایمیل تبریک تولد، می‌توانید براساس آنچه که آنها دوست دارند یا آنچه که جست‌وجو یا خرید می‌کنند، به آنها یک کوپن تخفیف یا یک محصول رایگان نیز هدیه دهید. همچنین می‌توانید ایمیل را با به‌کار بردن نام آنها تنظیم و شخصی‌سازی کنید تا احساس خاص بودن داشته باشند. با این کار به مشتری نشان می‌دهید که شرکت شما تمام تلاش خودش را کرده تا تولد آنها را به‌خاطر داشته باشد. این یک روش قدیمی است، اما روش صحیحی است که آزمایش خود را پس داده و نباید نادیده گرفته شود.

 

2. ایمیل‌های سالگرد و دستاورد

این نوع ایمیل کمتر استفاده می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها اغلب از ارسال چنین ایمیل‌هایی صرف‌نظر می‌کنند، زیرا آنها کمی بیشتر از ایمیل‌های سالانه‌ی تولد نیاز به کار و تلاش دارند. جسیکا رز (Jessica Rose) نویسنده‌ی بازاریابی در کتاب خود پیشنهاد می‌دهد که: «سالگرد پیوستن مشتری به برنامه‌ی پاداش وفاداری شرکت یا حتی زمانی که به لیست ایمیل شما می‌پیوندد را جشن بگیرید.» اینها در حقیقت چیزهای کوچکی هستند که می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند. یک سالگرد مخصوص بین شرکت شما و یک مشتری بدون هیچ حضور دیگری. مشتری بازاریابی را قبول کرده، قدردان این احساسات خواهد بود و امیدواریم که تحت تأثیر برند شما قرار بگیرد.

 

3. ایمیل‌هایی مبتنی بر نقاط عطف شرکت

به کسب‌وکار خود و نقاط عطف بسیاری که در طول زمان به آنها دست می‌یابد فکر کنید. چرا مشتریان خود را نیز در این رویدادهای مهم شرکت نمی‌دهید؟ بدون آنها، شما به جایی که هستید نمی‌رسیدید. شرکت دادن مصرف کنندگان در رویدادهای مهم شرکت باعث می‌شود که آنها احساس کنند بخشی از چیزی بزرگتر از یک فروشگاه یا یک تشکیلات پولساز هستند. همچنین باعث می‌شود که احساس کنند بخشی از کسب‌وکار شما هستند و نه صرفاً یک مصرف کننده. سعی کنید همراه با کسانی که به شما کمک کرده‌اند تا به این نقاط عطف برسید جشن بگیرید تا شاهد سپاسگزاری آنها نیز باشید.

 

4. پیشنهادات «اختصاصی» برای مشترکین

به مشترکین خود احساس خاص بودن بدهید! هایدن ویک (Hayden Wick)، کارشناس بازرگانی، خاطرنشان می‌کند که: «گفتن آن ساده به‌نظر می‌رسد، اما به‌دست آوردن مشترکین به اندازه‌ی مشتاق نگه‌داشتن آنها سخت نیست.» بسیاری از افراد برای دریافت پاداش ثبت‌نام می‌کنند یا چنین فرض می‌کنند که در صورت نیاز بعداً لغو اشتراک خواهند کرد. این مهم است که یک اشتراک همراه با پاداش و مزایا ایجاد کنید. برای این منظور می‌توانید هرازچندگاهی یک محصول رایگان برای مشترکین وفادار خود ارسال کنید، یا امتیاز آزمایش کردن یک محصول جدید را به آنها واگذار کنید.

 

5. شانس استفاده از «اقدام سریع»

مشابه پاداش‌های انحصاری، پاداش‌های اقدام سریع نیز باعث علاقه‌مندی مشترکان خواهد شد. زمانی که آنها فکر کنند نسبت به بقیه‌ی مشتریان شما برتری دارند، به صورت خودکار احساس خاص بودن و در اولویت بودن خواهند داشت. تمام این کارها یک پیشنهاد یک هفته‌ای برای مشترکین شما خواهد بود و سود بسیار زیادی نیز به کسب‌وکار شما خواهد رساند.

 

6. مشترکین را مرتباً درگیر کنید

اگر با مشتری تعامل نداشته باشید و آنها را درگیر نکنید خیلی سریع شما را فراموش خواهند کرد. برای درگیر کردن مشتری در طول سال راه‌های مختلفی وجود دارد، حتی زمانی که محصول جدیدی عرضه نمی‌شود یا سالگرد و تولدی در راه نیست. ایمیل‌های درگیر کننده می‌تواند شامل ارسال کد تخفیف برای مشترکین یا صرفاً در جریان گذاشتن آنها از اتفاقاتی که در شرکت می‌افتد باشد. این کار باعث می‌شود که جامعه‌ی مشتریان شما برای مدت طولانی شما را فراموش نکنند.

 

انواع ایمیل‌هایی که برای قدردانی و افزایش وفاداری مشتریان می‌توانید ارسال کنید

 

7. قدردانی خود را نشان دهید

بدون فالوورها و مشترکین وفادار خود، شما در جایی که اکنون هستید نخواهید بود. این موضوع به آسانی فراموش می‌شود! ارسال یک ایمیل غیرمعمول مانند: «ما از شما سپاسگزاریم! این یک هدیه از طرف ما برای شما است» مردم را بلافاصله خوشحال می‌کند. گاهی اوقات مناسب‌ترین زمان برای جذب مشترکین زمانی است که آنها اصلاً انتظارش را ندارند. این اقدامی است که باعث می‌شود آنها در مجموع برای شما و کسب‌وکار شما اهمیت قائل شوند.

 

8. همیشه به ایمیل‌های مشتری پاسخ دهید

مطمئن شوید که شما یا فردی از تیم شما همیشه عهده‌دار پاسخگویی به ایمیل‌های مشتریان است تا هیچ ایمیلی بدون پاسخ نماند. همچنین می‌توانید از ابزارهای مدیریت ایمیل استفاده کنید که زمان‌های پاسخگویی را اندازه‌گیری کرده و دارای هشدار بلادرنگ هستند. بدین صورت می‌توانید مطمئن باشید که هیچ ایمیلی نادیده گرفته نشده و بدون پاسخ نمی‌ماند. مطمئناً می‌توانید زمانی را تصور کنید که یک مشتری به دلیل ناامید شدن از پشتیبانی اشتراک خود را لغو می‌کند. وقتی ایمیلی نادیده گرفته می‌شود یا زمان پاسخ‌دهی طولانی می‌شود، احتمال زیادی وجود دارد که آن مشتری را از دست بدهید. بنابراین مدیریت صحیح پاسخگویی به ایمیل‌ها می‌تواند علاوه بر کمک به شما در افزایش وفاداری مشتری، از بالا رفتن نرخ ریزش مشتری نیز جلوگیری کند.

 

سخن آخر

در این مقاله شما را با هفت نوع ایمیل قدردانی از مشتری آشنا کرده و در مورد هرکدام توضیح دادیم. با استفاده صحیح و به‌موقع از آنها می‌توانید نرخ مشارکت و درگیر شدن مشتری را افزایش داده و متعاقباً مشتریان قدیمی که ممکن است شما را فراموش کرده باشند را تشویق به خرید مجدد کنید. رقابت کسب‌وکارها در عرصه‌ی ایمیل مارکتینگ بسیار شدید است و لازم است که هرازگاهی با پیشنهادات غافلگیر کننده مشتریان خود را غافلگیر کرده و توجه آنها را به سمت برند خودتان جلب کنید. در غیر این صورت آنها به‌راحتی شما را فراموش خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: