بلاگ - عمومی

شبکه فناوری و نوآوری ایران

اهمیت وفاداری کارکنان و راه‌های بهبود آن

اهمیت وفاداری کارکنان و راه‌های بهبود آن

افزایش وفاداری کارکنان، برگ برنده سازمان‌ها در استفاده بهینه از نیروی انسانی محسوب می‌شود که به‌موازات افزایش پیچیدگی فضای کسب‌وکار، اهمیت بیشتری در مقایسه با قبل پیدا کرده است.
تفاوت بین رهبری و مدیریت

تفاوت بین رهبری و مدیریت

تشخیص تفاوت رهبر و مدیر از آن جنبه مهم است که این دو مفهوم به‌واسطه همپوشانی نسبی وظایف، تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند درحالی‌که به لحاظ ماهوی، کاملاً با یکدیگر فرق دارند.
ترغیب کارمندان به ادامه همکاری با سازمان شما

ترغیب کارمندان به ادامه همکاری با سازمان شما

ترغیب کارکنان به ادامه همکاری با سازمان، زمانی امکان‌پذیر است که کارکنان ضمن احساس تعهد نسبت به مجموعه، به این باور برسند که عضوی از یک خانواده هستند و مورد احترام قرار می‌گیرند.
روندهای حوزه منابع انسانی در سال 2021

روندهای حوزه منابع انسانی در سال 2021

آشنایی با روندهای جدید منابع انسانی، قابلیت شرکت‌ها را در جذب استعدادهای برتر و حفظ آن‌ها افزایش می‌دهد و به همین دلیل، متخصصان HR باید ضمن شناخت این روندها با آن‌ها سازگار شوند.
عادت‌هایی برای مقابله با فرسودگی شغلی

عادت‌هایی برای مقابله با فرسودگی شغلی

برخورداری از مهارت مقابله با فرسودگی شغلی، کارکنان را در زمینه مدیریت عوامل ناخوشایند مربوط به کار، توانمند می‌سازد و کمک می‌کند به جای اتخاذ رویکردی منفعلانه، شرایط را به نفع خودشان برگردانند.
چطور به‌عنوان یک مدیر رابطه آسیب‌دیده با کارمند خود را بهبود دهیم؟

چطور به‌عنوان یک مدیر رابطه آسیب‌دیده با کارمند خود را بهبود دهیم؟

بهبود رابطه با کارمند، مهارتی مهم است که همه مدیران باید واجد آن باشند. روابط حرفه‌ای مخدوش، مانع از شکل‌گیری تعامل و همکاری می‌شوند و برای سازمان پیامدهایی منفی ایجاد می‌کنند.
چطور محیط کاری منعطف بسازیم؟

چطور محیط کاری منعطف بسازیم؟

ایجاد محیط کاری منعطف، فرایندی زمان‌بر است که تحقق آن به تلاش و استمرار بستگی دارد. مدیران امروزی باید علاوه بر درک اهمیت انعطاف‌پذیری، درصدد ایجاد این ویژگی در کارکنان و تسری آن به کل سازمان باشند.
بررسی مهم‌ترین و محبوب‌ترین متدولوژی‌های مدیریت پروژه

بررسی مهم‌ترین و محبوب‌ترین متدولوژی‌های مدیریت پروژه

شناسایی انواع متدولوژی مدیریت پروژه، نقشی اساسی در نتایج حاصل از اجرای یک پروژه دارد و به همین دلیل، لازم است ضمن آشنایی با هر متدولوژی، با مفاهیم، اصول و موارد کاربرد آن‌ها آشنا باشیم.
شنیدن؛ مهارت ضروری در خدمات به مشتریان

شنیدن؛ مهارت ضروری در خدمات به مشتریان

مهارت شنیدن فعال، سنگ بنای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان است. برای اینکه بتوانید درک بهتری از دغدغه‌های مشتریان داشته باشید و با رویکردی همدلانه، به آن‌ها کمک کنید، ابتدا باید به آنچه می‌گویند، درست گوش دهید.
روش‌های مؤثر مدیریت مشتریان

روش‌های مؤثر مدیریت مشتریان

آشنایی با روش‌های مؤثر مدیریت مشتریان، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا علاوه بر افزایش رضایت خریداران از طریق توسعه و تعمیق روابط، آن‌ها را به مشتریانی وفادار برای خودشان تبدیل کنند.