بلاگ - عمومی

شبکه فناوری و نوآوری ایران

کسب و کارهای کوچک چطور می‌توانند وفاداری مشتری را به دست آورند؟

کسب و کارهای کوچک چطور می‌توانند وفاداری مشتری را به دست آورند؟

بسیاری از مشتریان، کسب‌وکارهای کوچک را ترجیح می‌دهند و نوعی ارتباط شخصی با این کسب‌وکارها برقرار می‌کنند. این ارتباط شخصی و نزدیک با مشتری، چیزی است که باید در طول زمان، برای به دست آوردن آن تلاش کنید. با هر تعاملی که با مخاطب و مشتری دارید، باید قابل اطمینان بودن خود را به آنها ثابت کنید. این اطمینان، پایه و اساس وفاداری مشتری است.
چکار کنیم که نیروی جدید احساس بهتری در مجموعه داشته باشد؟

چکار کنیم که نیروی جدید احساس بهتری در مجموعه داشته باشد؟

وقتی نیروی جدیدی را استخدام می‌کنید، هفته‌ها و ماه‌های اولی که در استارتاپ یا شرکتی مشغول به کار است، نقشی کلیدی در موفقیت طولانی‌مدت او در سازمان دارد. به همین دلیل است که فرایند آنبوردینگ یا جا انداختن نیروی جدید در محیط کار، بسیار اهمیت دارد. برای اینکه نیروی جدید استخدام شده، احساس بهتری در محیط کار داشته باشد، باید چه کرد؟
نکاتی در مورد ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

نکاتی در مورد ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

بازاریابی یکی از بخش‌های مهم و حیاتی در موفقیت کلی یک کسب‌وکار است. بازاریابی شامل همه قدم‌هایی است که برای معرفی محصول، ارائه خدمات مشتری، حراج‌ها و تخفیف‌ها برمی‌دارید. همه این تلاش‌ها در جهت کسب رضایت مهم‌ترین دارایی هر کسب‌وکار، یعنی مشتری است.
نکاتی که کسب و کارهای کوچک در دوران کشمکش با کرونا باید بدانند

نکاتی که کسب و کارهای کوچک در دوران کشمکش با کرونا باید بدانند

شیوع کرونا بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. تقریبا هیچ کسی نیست که تحت تاثیر تبعات ناشی از کرونا قرار نگرفته باشد. کسب‌وکارها و استارتاپ‌های مختلف، چه کوچک چه بزرگ در پی همه‌گیری این بیماری به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
راهنمای استارتاپ‌ها برای مدیریت تیم و محیط کار در زمان همه‌گیری کرونا

راهنمای استارتاپ‌ها برای مدیریت تیم و محیط کار در زمان همه‌گیری کرونا

ویروس کرونا این روزها به همه جای دنیا رفته و تقریبا هیچ کشوری در دنیا نیست که با تبعات آن دست و پنجه نرم نکند. برای اینکه بدانید در زمان همه‌گیری کرونا چطور باید محیط کار را برای امنیت و سلامت کارکنان آماده کنید، این مطلب را دنبال کنید.
مدل تجاری استارتاپ B2B باشد یا B2C؟

مدل تجاری استارتاپ B2B باشد یا B2C؟

کسانی که به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستند با سؤال‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. از پرسش‌های سخت دربارۀ تأمین هزینه و سرمایه تا شیوه‌های معرفی کالا و خدمات. معمولاً یکی از دلایل شکست استارتاپ‌ها هم همین است که در آغاز سؤال‌های درستی مطرح نمی‌کنند و برای سؤال‌های خود جواب درست و قانع‌کننده‌ای پیدا نمی‌کنند.
رهبری کسب و کار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

رهبری کسب و کار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

راه‌اندازی یک کسب و کار جدید بسیار هیجان‌انگیز است. اگر رهبر یک کسب و کار کوچک هستید یا در فکر راه‌اندازی کسب و کار خودتان هستید، این نوشته می‌تواند به شما کمک کند که مسیر بهتری را در پیش بگیرید.
تاثیر کرونا بر اکوسیستم‌های استارتاپی دنیا

تاثیر کرونا بر اکوسیستم‌های استارتاپی دنیا

محدودیت در سفرها، بستن مرز کشورها، وضع قوانین متعدد در رابطه با قرنطینه و منع رفت و آمد، کمبود برخی از اقلام ضروری در بعضی از مناطق و همین طور سقوط قابل توجه در بازارهای سهام، بر زندگی میلیاردها نفر در سراسر دنیا تاثیر گذاشته است. اما این تغییرات بزرگ و اساسی در اقتصاد و دنیا، چه تاثیری در اکوسیستم استارتاپی دارد؟
کسب و کار خود را در گذر از بحران ویروس کرونا هدایت کنید

کسب و کار خود را در گذر از بحران ویروس کرونا هدایت کنید

بحران کووید-۱۹ اکنون به مرحله بحرانی جدیدی رسیده است كه سیستم های سلامت همگانی باید با قاطعیت عمل كنند تا بتوانند گسترش این ویروس را در کانون های جدید خارج از چین مهار کنند. در این مقاله می‌خوانید که چگونه با استفاده از تدابیر و تجربه دیگران، کسب و کار خود را از این بحران گذر دهید یا به آرامش شغلی برسید.
مهارت‌های نرم مهم‌ترند یا مهارت‌های سخت؟

مهارت‌های نرم مهم‌ترند یا مهارت‌های سخت؟

برای شروع هر فعالیت اقتصادی گروهی به ابزارها و امکاناتی نیاز داریم. بخش مهمی از این ابزارها و امکانات، شامل امکانات مالی، فضای کار، امکان و هزینه برای تبلیغ و معرفی فعالیت و... است. اگر تمام این امکانات هم فراهم باشد اما از نظر توانایی‌های فنی و روانی آمادۀ شروع و ادامۀ فعالیت نباشیم، کاری از پیش نخواهد رفت. به مجموعۀ توانمندی‌های فردی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در هر فعالیت جمعی، مهارت‌های سخت و نرم می‌گویند.