بازخورد موثر به کارکنان میتواند موجب رشد آنها و هماهنگی بیشتر میان رهبران سازمان و اعضای تیمهای اجرایی شود. اما یک مدیر چگونه باید به نیروهایش فیدبک اثربخش بدهد؟ در این نوشتار چند نمونه بازخورد موثر را بررسی میکنیم.
تعامل با مشتریان ناراضی یکی از مهارتهای نرمی است که کسبوکارهای مشتریمحور باید به همه کارکنان خود بیاموزند. مدیریت مشتریان ناراضی کار سختی نیست به شرطی که بر چند تکنیک ساده مسلط باشید.
تحلیل اطلاعات مشتریان یا Customer Analytics برگ برندهای در دستان شما به عنوان صاحب یک کسبوکار است. بررسی دقیق دادههای مشتریان موجب میشود همه تصمیمهای شما آگاهانه و دادهمحور باشند.
اهمیت یادگیری سازمانی در دنیایی که علوم مختلف با سرعت نور در حال پیشرفت هستند و بسیاری از نرمافزارها سالانه تغییرات شگرفی به خود میبینند، بسیار روشن است. یادگیری سازمانی برای منابع انسانی در کسبوکارها و سازمانهای امروزی یک اجبار است نه یک انتخاب.
اهمیت گوش دادن موثر آنقدر بالاست که گاهی به عنوان عاملی برای مرگ یا زندگی دوباره یک کسبوکار شناخته میشود. مدیران و کارکنان تنها با تقویت مهارت شنیداری خود میتوانند همه پیام طرف مقابل را درک کنند.
خود ارزیابی برای رهبر یک تیم یا سازمان امروزی امری حیاتی است. بدون حکمرانی بر قلبها شاید مدیریت امور ممکن باشد اما رهبری هرگز امکانپذیر نیست. اگر میخواهید بدانید یک رهبر خوب هستید یا نه باید همواره مهارتهای رهبری خود را ارزیابی کنید.
تقویت مهارت رهبری در تیم موجب میشود خاصیت هولوگرافیک تا حد مناسبی در تیم جاری شود و هر عضو آن تا حدودی خاصیتهای همه اعضا را دارا باشد.
ارزیابی اعضای تیم برای رهبری یک سازمان اهمیت زیادی دارد. زیرا با ارزیابی عملکرد کارکنان از شیوههای صحیح میتوانید درک درستی از میزان بهرهوری و مشکلات احتمالی پیش روی منابع انسانی خود بیابید.
مدیریت تغییر موفق در جهان امروز کم اتفاق نیفتاده است. نمونه مدیریت تغییر را با کمی تحقیق و جستوجو به سادگی میتوانید در فضای کسبوکارهای داخلی و بینالمللی مشاهده کنید.
همکاری تیمی موجب میشود نتیجه محاسبات ریاضی نیز تغییر کند. میپرسید چگونه؟ پاسخ سئوال شما در کلمه همافزایی خلاصه میشود. عملکرد تیمهای کاری واقعی بیشتر از تعداد اعضای آنهاست.