فرهنگ استارتاپ، شامل فلسفه و ارزشهایی است که آن شرکت به آنها اعتقاد دارد و کار خود را بر مبنای آنها جلو میبرد و کارمندان با کار در فضای آن شرکت، آن فرهنگ را حس میکنند. به طور عمده، فرهنگ یک شرکت را میتوان از حس و حال افرادی که در آن کار میکنند، فهمید. اما یک راه خوب برای اینکه شروع به ساختن فرهنگ استارتاپی شرکت خود کنید این است که بررسی کنید استارتاپهای دیگر چه مسیری را درست و چه مسیری را اشتباه رفتهاند.
هیچ کس دوست ندارد حامل اخبار بد باشد اما نکته مهمی که باید بدانید این است که ارائهی اخبار ناخوشایند، شجاعت شما را نشان میدهد؛ شما با این کار اثبات میکنید که برای مصلحت سازمان خود حاضرید کارهایی را انجام دهید که برای شخص شما ناخوشایند یا دشوار است و این مشخصهی یک رهبر واقعی است.
تفویض اختیار به معنای اعطای استقلال و اختیار به شخص دیگری برای انجام کارهاست، بنابراین حجم کار شما را به عنوان مدیر پروژه کاهش میدهد و تیمی کاملاً مناسب و مفید را ایجاد میکند. اگر اصول تفویض اختیار را به خوبی رعایت کنید، میتوانید اعتماد و تعهد کارمندان را نسبت به خود افزایش دهید، بهرهوری را بهبود دهید و مطمئن شوید که افراد، وظایف متناسب با تواناییهای خود را انجام میدهند.
خلاقیت هم معنی کلماتی مانند ابداع، تخیل، نوآوری، دیدگاه، پیشرفت، اصالت و تدبیر است. همهی اینها، ویژگی رهبران موفق خلاق است که دنیای امروز ما را تغییر میدهند. اهمیت خلاقیت در رهبری به این صورت است که بقای هر سازمانی که در فضای در حال تغییر کسب و کار امروزه قرار گرفته، به خلاقیت بستگی دارد. خلاقیت همچنین مهمترین خصوصیت رهبر برای موفقیت در تجارت است.
مدیریت کارها به روش چابک باعث میشود که شما بتوانید محصول باکیفیت و مطمئنتری به مشتری ارائه دهید و کارها نیز با سرعت بیشتری انجام شوند. یک کسبوکار با رویکرد چابک میتواند برای استفاده از فرصتهای مختلف، به سرعت حرکت کند. در اقتصاد امروز، که رقابت شدید است و چشماندازهای تجاری سریع تغییر میکنند، چابکی بسیار ضروری است و اگر به جای تمرکزِ صِرف بر روی تولید طولانی مدت محصولات، بر روی چابک بودن تمرکز کنید، باعث رشد دائمی کسب و کارتان خواهید شد.
تفویض اختیار یا واگذاری کارها به دیگران، نوعی سبک رهبری است که در آن یک رهبر به افراد مختلف اختیار میدهد تا از نوعی استقلال کاری بهره ببرند. بهکارگیری این روش مستلزم ارائه تصویر کلی پروژه به کارمند و سپس اعتماد به آنها برای ارائه نتایج توافق شده است. اگر شما یک رهبر هستید که نگران بهره وری، فشار، حجم کار و محیط کلی فضای کاری خود هستید، تفویض اختیار یک راهحل مفید برای تمام این موارد است.
موقعیت شغلی مدیریت، شما را ملزم میکند مسئولیتهای اضافی را به عهده بگیرید، به عنوان یک رهبر قدم بردارید و به یک مهارت کاملاً جدید مسلط شوید. با ارزشترین مهارت مدیریتی که از میان مهارتهای دیگر باید بدست آورید، مربوط به مدیریت افراد است. زیرا نقش اصلی شما به عنوان مدیر، ایجاد ارتباط و پشتیبانی از کارمندانتان است.
مدیریت پروژه چابک، یک رویکرد تکراری برای مدیریت پروژه است که روی تقسیم و تجزیه پروژههای بزرگ به تسکهای قابلکنترل و کوچکتر تمرکز دارد. مدیریت چابک به تیمها این امکان را میدهد که برای تغییر سریع جهت و تمرکز پروژه، از تجهیزات بهتری برخوردار شوند.
مدیریت افراد، زیر مجموعه اصلی مدیریت منابع انسانی است؛ بنابراین مدیریت تمام جنبههای نحوه کار، رفتار، تعامل و رشد افراد در محل کار را پوشش میدهد. سیستمهایی که برای مدیریت افراد به کار گرفته میشوند، بر کل عملکرد سازمان تأثیر میگذارند. بررسی مهارتهایی که برای مدیریت افراد نیاز دارید، می تواند در کشف و شناسایی نقاط قوت و زمینههای پیشرفتتان، به شما کمک کند.
داشتن قدرت تصمیم گیری، یکی از وظایف مهم افراد در تمام محیطهای کاری و ایجاد یک تجارت موفق است. اما این وظیفه برای مدیران کسبوکارها از جایگاه و اهمیت بالاتری برخوردار است. رهبران مشاغل باید علاوه بر گرفتن تصمیمات درست، توانایی متقاعد کردن افراد نسبت به تصمیمی که گرفتهاند را نیز داشته باشند.