یکی از عوامل نفوذ دشمن در زمینه رسانه‌ای پایین بودن علم و سواد رسانه ای در میان مردم است.

جمعی از نخبگان علمی کشورمان، شامل رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان بازگشته به کشور، نفرات برتر المپیادها و آزمون‌ها و جشنواره‌های علمی، پژوهشگران برگزیده‌ی دانشگاه‌ها، استعدادهای درخشان، و نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۷، صبح روز چهارشنبه 25 مهر ماه 1397 در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.


رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید بسیاری بر نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه‌ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دوجانبه و جدی‌تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده‌ی صحیح از گنجینه‌ی نیروی انسانیِ نخبه، و تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه‌ی نخبگان کشور» داشتند. 
همچنین تاکید داشتند که تصویرسازی غلط و منفی و ناامیدکننده از اوضاع ایران، مهم‌ترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه‌ی مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.

همچنین رهبر معظم انقلاب جملاتی کلیدی را به کار بردند که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم

-از نخبگان در چیدمان مدیریتی کشور استفاده کنید.

-با پیشرفت علمی تهدید دشمن متوقف می‌شود.

-بنیاد نخبگان باید شبانه روزی کار کند.

-تصویرسازی غلط و منفی و ناامیدکننده از اوضاع ایران، مهم‌ترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه‌ی مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.

-در قرون اخیر، سهم ما در جلو بردن مرزهای دانش بسیار کم بوده است و باید با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان جوان کشور، مرزهای اکتشاف و دانش جهانی را توسعه دهیم.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان بار دیگر به تلاش پُرحجم دشمن برای تصویرسازی منفی از اوضاع ایران اشاره کردند و افزودند: نوسانات ارزی و مشکلات معیشتی وجود دارد اما در مجموع تصویر واقعی کشور، به کوری چشم دشمنان، عکس تصویری است که بیگانگان سلطه‌طلب از ایران عزیز ترسیم می‌کنند.
 

-

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: