نخستین جشنواره کار« صدف» با حمایت شبکه نوآوری تهران و حضور شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های صنعتی، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها، با هدف شناسایی و ارایه فرصت‌های شغلی و کارآموزی 28 تا 30 آبان در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

همواره یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان، یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی است. از سوی دیگر، یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور، تامین نیروی انسانی با مهارت کافی است، چرا که مسیر ارتباط مناسبی بین افراد جویای کار و کارفرمایان وجود ندارد و بیشتر کارفرمایان به روش‌های متداول قدیمی به تامین نیروی انسانی خود می‎پردازند.
یکی از روش‌هایی که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا معمول است، برگزاری نمایشگاه‌های کار در دانشگاه‌ها به منظور ملاقات و ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان است تا از این فرصت برای شناخت و ارزیابی یکدیگر بهره ببرند.

وجود مشکلات اشاره شده در این زمینه و هم‌چنین خلا وجود بسترهای لازم در دانشگاه‌های ایران سبب شد تا پارک فناوری پردیس، با هدف ارایه 600 جایگاه و فرصت شغلی، نخستین جشنواره کار ایران را با همکاری دانشگاه علم و صنعت و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و با اجرای مجموعه دانشکار( کارگزار) برگزار کند.
یکی از اهداف این جشنواره، سوق دادن شرکت‌ها به تعریف فرصت‌های کارآموزی منجر به استخدام در کنار فرصت‌های شغلی است تا فرصتی برای دانشجویان و فارغ ‌التحصیلانی که سابقه‌ کار چندانی ندارند، برای ورود به صنایع فراهم شود.

در مرحله نخست این جشنواره برخی همایش‌ها توسط شرکت‌ها برای ارایه محصولات و برقراری ارتباط با اساتید و دانشجویان برگزار می شود و در ادامه نیز کارگاه‌هایی در زمینه جذب، نگه‌داری، فروش و بازاریابی برای کارکنان شرکت‌ها با حضور اساتید سرشناس برگزار خواهد شد. 
در نمایشگاه نیز استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف به ارایه دستاورد‌های خود پرداخته و مدیران شرکت‌ها کارگاه‌هایی را برگزار خواهند کرد.
در بخش پایانی جشنواره نیز شرکت‌های مختلف اعم از صنعتی، دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها با حضور در غرفه‌هایی که رزرو کرده‌اند به ارایه فرصت‌های شغلی و کارآموزی خود می‌پردازند.
دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از تمام‌ دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه با کارفرمایان به صورت مستقیم ارتباط گرفته و برای فرصت‌های شغلی رزومه ارسال کنند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در نمایشگاه و فرصت های شغلی قابل ارایه در این جشنواره، میتوانند به آدرس اینترنتی https://daneshkar.net/#/jobfair مراجعه کنند.
 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: