معاون اول رییس جمهور، توسعه علمی را رمز بقای جامعه، کشور و نظام عنوان کرد و گفت: یکی از زمینه هایی که می تواند تهدید ما را به فرصت تبدیل کند علم و دانش است. هم اکنون در همه حوزه های علوم از جمله پزشکی، فنی و حتی علوم انسانی می توانیم با دانش بنیان کردن امور ظرفیت های بسیار زیادی را روی کشور باز کنیم.

اسحاق جهانگیری در اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار داشت: کشور ما در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیازمند اقدامات مهم و اساسی است که این اقدامات در دانشگاه ها به واسطه دانشجویان رخ می دهد.
وی افزود: هم اکنون محققان زیادی در خارج از کشور ایرانی یا غیرایرانی علاقه مند به همکاری با محققان کشور ما هستند. این موضوع منجر می شود که ما به پیشرفت برسیم و از تولید محصول و صادرات آنها غافل نمانیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون در بخش دارو توانسته ایم به دستاوردهای مناسبی برسیم اما نیازمند این هستیم که دولت توجه جدی به این موضوع در زمینه سلول های بنیادی داشته باشد تا فعالیت های خوبی شکل بگیرد. دولت باید توجه جدی به حوزه علمی خصوصا سلول های بنیادی داشته باشد. خوشبختانه با توجهی که به بخش سلول های بنیادی در این دولت شده شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم.

وی افزود: برگزاری چنین کنگره هایی می تواند به حرکت قدرتمندانه تری در حوزه سلول بنیادی منجر شود و به آن سرعت بخشد. در این کنگره ها فرصت مناسب برای تبادل علم و دانش و تجربه در سطح کشور و بین المللی ایجاد می شود که این موضوع منجر به جبران عقب ماندگی های گذشته خواهد شد و شتاب مناسبی به توسعه علم و فناوری خصوصا در بخش سلول بنیادی خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: سیاست گذاری های حوزه علم و فناوری مکمل کار متخصصان و دانشمندان در حوزه های مختلف علم و فناوری هستند از اینرو باید در سیاست گذاری ها و برنامه های توسعه ای کشور این موضوع در نظر گرفته شود تا بتوانیم به توسعه علمی برسیم.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: