معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف افزایش همکاری های علمی و فناورانه با آفریقا و توسعه کسب وکار بین المللی شرکت های دانش بنیان ایرانی با وزیر علوم و تکنولوژی کشور آفریقا دیدار کرد.

سورنا ستاری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از مدیران صندوق های تامین مالی و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرد؛ در این سفر که از 19 آذرماه آغاز شده و به مدت 4 روز ادامه دارد شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های متناظر خود در آفریقای جنوبی و در محل اتاق بازرگانی آفریقا مستقر در ژوهانسبورگ دیدار و مذاکره می کنند.
در روز نخست این سفر 4 روزه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف توسعه و بررسی شرایط همکاری های فناورانه و علمی بین دو کشور، با خانم انگوبانه وزیر علوم و تکنولوژی آفریقای جنوبی دیدار و گفت و گو کرد. در ادامه این سفر، ستاری به همراه هیات همراه خود از شورای تحقیقات علمی و صنعتی آفریقای جنوبی بازدید کرده و در ضیافت رسمی وزیر علوم و فناوری این کشور شرکت می کند.
در این سفر 4 روزه، برنامه های دیگری چون برگزاری نشست‌های تجاری مشترک با شرکت‌های متناظر در آفریقای جنوبی و شرکت در نشست علم جنوب آفریقا و بازدیدهای صنعتی و تجاری نیز در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، آفریقای جنوبی مهم ترین کشور حوزه آفریقا محسوب می شود و این کشور جزء 4 کشور اولویت دار در ستاد آفریقای وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: