چهارمین دوره آموزش جامع اینترنت " IoTWAY " با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و با همکاری سازمان ساتبا (وزارت نیرو) در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

چهارمین دوره آموزش جامع اینترنت " IoTWAY " با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و با همکاری سازمان ساتبا (وزارت نیرو) 22 و 23 آذرماه امسال در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.  همزمان با برگزاری این دوره آموزشی، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق نیز در روزهای دوره در محل پژوهشگاه نیرو برگزارخواهد شد. 
محمد قیصری، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت در این خصوص گفت: دوره‌های آموزش جامع اینترنت اشیاء با عنوان IoTWAY  علاوه بر اجرای فصلی آن در تهران تا امروز در دو استان دیگر نیز برگزارشده است. اینبار این مرکز در حال برگزاری دوره چهارم آموزش جامع اینترنت  اشیا در تاریخ 22 و 23 آذرماه امسال است.
وی افزود: این دوره با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و با همکاری سازمان ساتبا (وزارت نیرو) و در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود؛ دوره‌های تخصصی که نیاز کشور را در زمینه شناخت دقیق‌تر و فنی‌تر این فناوری برطرف می‌کند.

اینترنت اشیاء: بزرگ‌ترین چالش فناوری در سال‌های آتی
به گفته وی، اینترنت اشیاء، به اعتقاد و برآورد بسیاری از متخصصان جهان، بزرگ‌ترین چالش فناوری پیش روی سال‌های آتی خواهد بود. مفهوم اینترنت اشیا در دو سه سال اخیر، در ایران نیز مطرح‌شده و بسیاری از کارشناسان، متخصصان و دانشجویان را به تحقیق و توسعه و به‌کارگیری آن تشویق کرده است،  که سرمایه‌گذاری‌های چندصد بیلیون دلاری و رشد فزاینده پیاده‌سازی این فناوری در دنیا اشتیاق حرکت استارتاپ ها به این سمت را دوچندان کرده است.
وی با اشاره به حمایت‌های ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های خلاق و فناور فعال در حوزه اینترنت اشیاء، گفت: اینترنت اشیا تمامی اشیای دنیای فیزیکی و حتی انسان‌ها و فرایندها را به یک شی هوشمند تبدیل کرده و امکان کنترل و مدیریت آن را از طریق سیستم‌های هوش مصنوعی فراهم می‌آورد که نتیجه به‌کارگیری اینترنت اشیا را می‌توان در خانه‌های هوشمند، شهرهای هوشمند، کشاورزی و دامداری هوشمند، انبارها و حمل‌ونقل هوشمند، صنعت و سلامت هوشمند و بسیاری از کاربرهای هوشمند دیگری که روزانه در مورد آن‌ها می‌شنویم مشاهده کنیم.
قیصری اظهار داشت: فناوری اینترنت اشیا توانسته یک چارچوب همکاری مشترک میان اکثر رشته‌های مهندسی همچون الکترونیک، برق، مخابرات، سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه، هوش مصنوعی، امنیت و... فراهم کرده و می‌توان ادعا کرد که یکی از بزرگ‌ترین میان‌رشته‌ای های دنیا نام‌گرفته است.

توسعه و بومی سازی فناوری اینترنت اشیاء در کشور
وی بیان کرد: مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء ایران یکی از مراکز پیشرو در این زمینه در کشور است که با بهره‌گیری از نیروهای توانمند داخلی و متخصصان جوان دانشگاهی، به توسعه و ترویج این فناوری در سطوح مختلف پرداخته و تلاش می‌کند راهکارهای عملیاتی موثری برای به‌کارگیری صحیح آن در کشور ارایه دهد. این مرکز در سه زمینه پژوهشی، آموزشی و تولید نمونه اولیه در حال حاضر در کشور فعالیت داشته و توانسته است بیش از 40 نفر به‌صورت مستقیم و 60 نفر به‌صورت غیرمستقیم کارآفرینی داشته باشد.
دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا خاطرنشان کرد: در بخش پژوهشی علاوه بر تحقیقاتی که پژوهشگران در مرکز انجام می‌دهند، درخواست‌هایی از شرکت‌ها با تخصص‌های مختلف دریافت شده و به‌عنوان پروژه انجام می‌شود. در بخش تولید نمونه اولیه نیز، بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده یا نمونه کالاهای خارجی که مشابه داخلی ندارند و امکان بومی‌سازی آن‌ها فراهم است تولیدشده و آماده سرمایه‌گذاری می‌شود و همچنین در بخش آموزشی نیز ظرف سه سال گذشته دوره‌های مختلفی در تخصص‌های موردنیاز کشور به‌صورت عمومی و اختصاصی برگزارشده است.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس سایت مرکز www.IoTiran.com مراجعه کنند.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: