معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: هرچند اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری ایجاد شده در کشور مطلوب و افتخارآمیز است اما هم اکنون استارتاپ های کشور با چالش های جدی مواجه اند.

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: هرچند اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری ایجاد شده در کشور مطلوب و افتخارآمیز است اما هم اکنون استارتاپ های کشور با پنج چالش جدی مواجه اند.
دکتر مهدی الیاسی در کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به چالش وجود ۴ تا ۵ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور اظهار داشت: این تعداد تحصیلکرده دانشگاهی باید به جریان اقتصادی کشور متصل شوند که تحقق این امر مستلزم هماهنگی میان نهادهای مختلف است.
وی افزود: هم اکنون اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری ایجاد شده در کشور مطلوب و افتخارآمیز است و افرادی که طی سال‌های اخیر توانسته‌اند وارد اکوسیستم نوآوری کشور شوند، سبک رفتار جدیدی داشته اند اما به معنای این نیست که در این حوزه مشکلی وجود ندارد.
معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه هم اکنون استارتاپ ها با پنج چالش جدی مواجه هستند، گفت: متمرکز شدن در حوزه‌های خدماتی و عدم توجه به ورود به حوزه‌های مبتنی بر فناوری، عدم ورود اکوسیستم‌های استارتاپی به حوزه‌های اولویت‌دار و عدم تعریف صحیح از تنش اجزای اکوسیستم مالی از جمله چالش‌های حوزه استارتاپ کشور است.
وی خاطرنشان کرد: مهیا نبودن بسترها و محیط کسب و کار و دور ماندن اکوسیستم از بافت شهری و عدم استفاده از زیر ساخت‌ها نیز از دیگر چالش‌های این حوزه به شمار می روند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: