معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همزمان با هفته پژوهش از شرکت های دانش بنیان مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همزمان با هفته پژوهش از شرکت های دانش بنیان مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.
سورنا ستاری از دستاورهای برخی شرکت های دانش بنیان مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید و با فناوران شرکت های مستقر در این سازمان دیدار و گفت و گو کرد. این شرکت ها در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی و تولید سیستم  دوربین های لیزری پرتابل ثبت تخلف سرعت، طراحی و ساخت قطعات کمپرسورهای های‌تک صنایع نفت و گاز، تولید شیرهای سلونوئیدی مبتنی بر استاندارهای هوایی، تولید رادارهای vhf رادیویی و غیره فعالیت می کنند. 
 
سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با هدف حمایت از ایجاد فناوری (تحقیق و توسعه ) در سطح ملی شکل گرفته است و برای این منظور می‌کوشد تا از طریق اعمال حمایت ها و ارایه تسهیلات (‌علمی، فنی، مالی، حقوقی، اداری و فرهنگی) و فراهم کردن ترتیبات لازم برای تعامل موثر عرضه و تقاضای فناوری، زمینه های رشد خلاقیت و نوآوری و به کارگیری نتایج تحقیقات و تجاری کردن فنّاوری های حاصل از تحقیق و توسعه را در یک فضای رقابتی ایجاد کند. 
«حمایت از تکمیل چرخه تحقیق تا تولید به منظور فراهم کردن زمینه های به کارگیری موثر نتایج تحقیقات»، «حمایت از مستند سازی، جذب، بومی سازی و اشاعه دستاوردهای حاصل از ایجاد فناوری»، «حمایت و پشتیبانی از مخترعان، مبتکران، محققان کارآفرین، موسسه ها و شرکت های کارآفرین و هدایت فعالیت آنها برای تحقق اولویت های ایجاد فناوری»، «حمایت از توسعه و گسترش مراکز خدمات فنی - مهندسی، مشاوره ای و مدیریت ایجاد فناوری» و «حمایت مالی و تشویق بخش خصوصی در فعالیت های ایجاد فناوری» از جمله مهمترین وظایف سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: