پایان نامه ها، طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و ایده های فناورانه باید کاربردی و مشتری محور باشند تا بخش خصوصی از آن برای تجاری سازی و تولید محصول استفاده کند.

پایان نامه ها، طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و ایده های فناورانه باید کاربردی و مشتری محور باشند تا بخش خصوصی از آن برای تجاری سازی و تولید محصول استفاده کند.
کسانی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند رویکرد اقتصادی و سودآوری دارند و اگر ایده و طرحی مقرون به صرفه نباشد از آن استقبال نمی کنند از اینرو اقدامات پژوهشی باید سودآوری لازم را داشته باشد تا بتواند مورد حمایت بخش خصوصی و تجار و بازرگانان قرار بگیرد و احتمال تبدیل به ثروت را داشته باشند.
همچنین خروجی دانشگاه ها نیز باید بتوانند نیاز صنعت را حل کنند از اینرو ضروت دارد پایان نامه ها، مقالات تحقیقی و پژوهشی کاربردی باشند تا تلاش دانشگاه‌ها و پارک‎ها به محصول و تجاری سازی منجر شود.
 
هم اکنون مهمترین مشکل واحدهای صنعتی فروش محصول و ارایه یک ایده است. نداشتن محصول یا مشتری آنها اصلا منطقی نیست بنابراین ضرورت دارد ایده ها مشتری محور باشد.
امروز دولت باید خریدار عمده محصولات دانش بنیان باشد برای نمونه ما مشکلاتی چون ریزگرد، آلودگی صوتی و هوا داریم و باید پرسید چه کسی آنرا می تواند حل کند که به نظر می رسد بهترین افراد برای حل این مسایل ایده پردازان هستند.
شرکت های دانش بنیان باید به رفع چالش های حوزه آب، نفت، گاز، انرژی و مسایل محیط زیستی بیایند و برای رفع این مسایل راه کارهای اساسی ارایه دهند.
همچنین از دانشگاه‌ها نیز انتظار می رود، نگذارند خام فروشی در برخی محصولات صورت بگیرد. آنها باید با کمک و حمایت بخش خصوصی محصولی به تولید برسانند که سودآور باشد.
لازم به ذکر است که فناوران باید در فعالیت های خود بینشی مشتری مدارانه داشته باشند. در این میان بخش خصوصی آماده همکاری است تا ایده ها به محصول و ثروت برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: