معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استفاده درست و صحیح از ظرفیت نیروهای انسانی را عامل مهم محرومیت زدایی استان ها و توسعه شهرستان ها برشمرد و گفت: باید از پتانسیل‌های درونی استان ها درست استفاده کرده و محصولات دانش‌بنیان تولید کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استفاده درست و صحیح از ظرفیت نیروهای انسانی را عامل مهم محرومیت زدایی استان ها و توسعه شهرستان ها برشمرد و گفت: باید از پتانسیل‌های درونی استان ها درست استفاده کرده و محصولات دانش‌بنیان تولید کنیم.
سورنا ستاری برای بازدید از طرح ها و واحدهای علمی و دانش بنیان به خراسان جنوبی سفر کرد. او در حاشیه بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در این استان در حال فعالیت هستند و اگر ما بخواهیم توسعه‌ای در شهرستان‌های محروم داشته باشیم، باید از پتانسیل‌های داخل استان استفاده کنیم.
وی افزود: نیروی انسانی از سرمایه‌های بزرگ استان است و درصد نیروهای تحصیل کرده در استان و ظرفیت‌های طبیعی آن بالا است. هم اکنون پتانسیل‌های خوبی در مرکز رشد واحدهای فناور قاین وجود دارد که باید برای تقویت زیرساخت‌های آن کمک کرد. باید بتوانیم از این پتانسیل‌های درونی استان درست استفاده کرده و محصولات دانش‌بنیان را تولید کنیم.
ستاری با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان پیشرفت بسیار مطلوبی داشته است، گفت: وجود مراکز رشد در چهار شهرستان بیرجند، فردوس، طبس و قاین نشان دهنده این موضوع است و در تشکیل اکوسیستم و زنجیره فناوری و شرکت های دانش بنیان در حال رشد است.
وی نیروی انسانی مجرب و تحصیلکرده خراسان جنوبی را از مهمترین ظرفیت های استان دانست و افزود: گردش مالی خرید و فروش زعفران در دنیا بیش از 9 میلیارد دلار است اما مجموع صادرات آن در کشور به سختی به 500 میلیون دلار می رسد لذا استان هایی همچون خراسان جنوبی باید خام فروشی زعفران را مدیریت کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهارداشت: چگونگی فرآوری محصولاتی مانند زرشک و زعفران در اولویت پیگیری‌های سفر به خراسان جنوبی با کمک استانداری قرار می گیرد.
 
خراسان جنوبی؛ قطب دانشجویی کشور
ستاری خراسان جنوبی به خصوص شهر بیرجند را یکی از قطب‌های مهم دانشجویی کشور عنوان کرد و گفت: اگر جمعیت استان را در نظر بگیریم خراسان جنوبی یکی از بالاترین نسبت‌های دانشجو به شهروند را در کشور دارد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای پتانسیل‌های فوق‌العاده در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: تلاش می‌کنیم به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم و امروز در شهرهایی مانند قاین، طبس، فردوس و بیرجند گروه‌های خوبی داریم که شبکه می‌شوند تا استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بسیار خوبی به اقتصاد استان می‌کنند و امروز نسل جدید کارآفرین در جوانان ایجاد شده است. تاثیر این گونه کارآفرینی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در استقبال دانشجویان از رشته‌های کارآفرینی دانشگاه‌ها خود را نشان داده است‌.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: