ناحیه ای نوآور برای محل تجمع شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه شریف احداث شده است؛ هم اکنون شتاب دهنده ها و ایستگاه نوآوری صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در این ناحیه فعالیت می کنند. پارک علم و فناوری شریف در نظر دارد سرمایه گذاران بخش خصوصی را نیز در این طرح کلان دعوت کند.

ناحیه ای نوآور برای محل تجمع شرکت شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه شریف احداث شده است؛ هم اکنون شتاب دهنده ها و ایستگاه نوآوری صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در این ناحیه فعالیت می کنند. پارک علم و فناوری شریف در نظر دارد سرمایه گذاران بخش خصوصی را  نیز در این طرح کلان دعوت کند.
رییس پارک علم و فناوری شریف در مراسم رویداد ناحیه شریف گفت: ناحیه نوآوری شریف با هدف استفاده حداکثری از بخش خصوص و سرمایه گذاری این بخش در اطراف دانشگاه شریف احداث شده است؛ این ناحیه کانون امید، انرژی آفرینی و محل تجمع شرکت های دانش بنیان است.
وی افزود: هم اکنون شتاب دهنده ها و ایستگاه نوآوری صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در این ناحیه فعالیت می کنند. این پارک در نظر دارد سرمایه گذاران بخش خصوصی را در این طرح کلان دعوت کند.
وی عنوان کرد: اکوسیستم فناوری نیاز به امید دارد که تیم های حاضر از امید و انرژی زیادی سرشار هستند.
وی ادامه داد: از ویژگی های این ناحیه دارایی های اقتصادی، فیزیکی ( فضاها با طراحی های خلاق ) ارتباط سخت و نرم با مردم و افزایش پهنای باند اینترنتی است.
 
وی اظهارداشت: هم اکنون 40 نوع نهاد در ناحیه اعم از استارتاپ ها ، مراکز نوآوری فعالیت می کنند اما امکانات رفاهی مثل پارکینگ مطلوب نیست در نظر گرفته شده خدماتی برای رفاه و همراهی مردم، طراحی های متمایز در ناحیه با سایر مناطق شهری با همراهی شهرداری و دولت صورت بگیرد.
وی بیان کرد: همچنین برنامه ریزی شده در راستای گسترش ناحیه نوآوری به فضای سبز منطقه آسیب نرسد و املاک مناسب برای استقرار شرکت ها در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای (المان ) شاخصه های شهری در ناحیه مربوطه، ایجاد برج فناوری طرشت و خدمات بانکی، بیمه ای، خدمات شهری و اینترنت پر سرعت از برنامه ریزی های دیگر برای توسعه و تمایز این ناحیه از سایر مناطق است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: