رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری از ابلاغ فهرست اطلاعات واحدهای تولید فناوری اطلاعات برای بهره مندی از معافیت مالیات بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی به ادارات کل امور مالیاتی کل کشور خبر داد.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری از ابلاغ فهرست اطلاعات واحدهای تولید فناوری اطلاعات برای بهره مندی از معافیت مالیات بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی به ادارات کل امور مالیاتی کل کشور خبر داد.
سید محمد صاحبکار گفت: فهرست اطلاعات واحدهای تولید فناوری اطلاعات را برای بهره مندی از معافیت مالیات بر درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی موضوع بند (د) ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم طی نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال و بر اساس بخشنامه معاونت مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در اوایل دی امسال به ادارات کل امور مالیاتی کل کشور  ابلاغ شد.
وی به بخشنامه معافیت مالیاتی این واحدها در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به ابلاغ فهرست اطلاعات واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات در سال گذشته، بخشنامه سال مالی 96 علاوه بر فهرست کل شرکت‌های دارای پروانه بهره برداری به همراه محصولات موضوع پروانه بهره برداری، فهرست تغییرات در پروانه بهره برداری قبلی یا صدور پروانه بهره برداری جدید درسال 1396 به همراه محصولات موضوع پروانه بهره برداری نیز در این بخشنامه ضمیمه شده تا ممیزان مالیاتی بتوانند با کمترین مشکل معافیت مالیاتی این واحدها را اعمال کنند.
 
معافیت مالیاتی به همه درآمدهای این واحدها تعلق نمی‌گیرد
به گفته وی، معافیت مالیاتی به همه درآمدهای این واحدها تعلق نمی‌گیرد و صرفا درآمد ناشی از کالاها و خدمات نرم افزاری مشمول معافیت مالیاتی است لذا مصادیق فعالیت‌های مربوط به این واحدها به صورت الکترونیکی نیز به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد تا مسیر ارایه معافیت مالیاتی تسهیل شود.
رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اظهارداشت: این واحدها همزمان با استفاده از معافیت‌های مالیاتی فروش محصولات تولیدی موضوع بند (د) ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی می توانند از سایر معافیت‌های مالیاتی مندرج در جدول شماره (6) اظهارنامه مالیاتی از جمله معافیت‌های مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری و معافیت مالیاتی ماده 3 قانون شرکتها و موسسات دانش بنیان نیز استفاده کنند.
وی تصریح کرد: تاکنون سازمان امور مالیاتی همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای اجرای کامل معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و پیش از این طی بخشنامه شماره 113/97/200 مورخ 13/08/97، اسامی (2333) شرکت دانش‌بنیان، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش بنیان آنها به ادارات کل امور مالیاتی در سطح کشور ابلاغ شده بود و در حال حاضر در حال اجرا است.
گفتنی است، اطلاعات تکمیلی و متن کامل بخشنامه مربوط به معافیت مالیاتی واحدهای تولید فناوری اطلاعات جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی سال مالی 96 و سایر مقررات مرتبط با معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان بر روی سامانهwww.Daneshbonyan.ir  قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: