سه توافقنامه فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری شریف و شهرداری تهران در دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

سه توافقنامه فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری شریف و شهرداری تهران در دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.
سه توافقنامه فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری شریف و شهرداری تهران در دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد؛ اولین توافق نامه در خصوص توسعه ناحیه فناوری شریف بود که توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، شهرداری منطقه دو و پارک علم و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
پیاده‌ سازی و تقویت ناحیه نوآوری شریف به منظور حمایت، توسعه کسب و کارهای خلاقانه و استارتاپ ها، اپلیکیشن های مدیریت شهری و .. از موضوع های این توافق است.
در این طرح دانشگاه صنعتی شریف اجازه دارد با هماهنگی شهرداری منطقه دو در سطح منطقه به فعالیت‌های همسو با اهداف شهرداری منطقه دو بپردازد. همچنین شهرداری در حوزه تخصصی خود از استارتاپ های محصول محور در حوزه مدیریت شهری حمایت معنوی می کند.
 
تفاهم نامه دوم بین پارک علم و فناوری شریف و سازمان فاوای شهرداری تهران است؛ موضوع این تفاهمنامه شامل ایجاد زمینه برای توسعه تعاملات دو طرفه و هم افزایی میان سازمان و پارک، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در پیشبرد اهداف مشترک، تدوین شیوه های حمایت از پژوهشگران و شرکت ها و استارتاپ های شهری و تسهیل شرایط برای برگزاری دوره های آموزشی رویدادها و سمینارهای آموزشی مشترک است.
همچنین بررسی نحوه استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاه، بررسی نحوه استفاده از توان علمی و تکنولوژی شرکت ها و استارتاپ های مرتبط در حل مشکلات شهری و تبیین شیوه های انجام پژوهش های کاربردی در قالب قراردادهای پژوهشی- مطالعاتی از دیگر موضوع های تفاهم نامه دوم است.
تفاهم نامه سوم، عقد توافقنامه تاسیس مرکز نوآوری توسعه فناوری های شهری و ساختمان شرکت سرمایه آب-خاک و توسعه و پارک علم و فناوری است که بین دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری های ساختمان و شهر با همکاری شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.
موضوع این توافق راه اندازی دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری های ساختمان و شهر به منظور توسعه تعاملات دو طرفه و ایجاد هم افزایی بین پارک و شرکت، جهت حمایت از شکل گیری و رشد استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری های مرتبط با صنعت ساختمان و خدمات شهری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: