دولت چین قصد دارد جزیره گرمسیری «هاینان» را به منظور تقویت جایگاه فناوری در اقتصاد و جذب سرمایه های خارجی به قطب فعالیت های استارتاپ های خارجی تبدیل کند.

دولت چین قصد دارد جزیره گرمسیری «هاینان» را به منظور تقویت جایگاه فناوری در اقتصاد و جذب سرمایه های خارجی به قطب فعالیت های استارتاپ های خارجی تبدیل کند.
چین به منظور تداوم رشد و توسعه اقتصادی سیاست آزاد سازی بخش هایی کلیدی از اقتصاد خود را تداوم بخشیده و انتظار می رود میزان واردات کالا و خدمات توسط این کشور در ۱۵ سال آینده از مرز ۴۰ تریلیون دلار فراتر رود.
از سوی دیگر مقامات چینی به منظور جذب سرمایه های خارجی و تقویت جایگاه فناوری در اقتصاد ملی شان و مقابله با جنگ تجاری امریکا، قصد دارند توسعه فعالیت استارت اپ های خارجی در این کشور را کاملا جدی بگیرند. در همین راستا  آنها به دنبال تاسیس یک مجموعه نوآوری در جزیره هانیان هستند تا این مجموعه تبدیل به قطب فعالیت های استارتاپ های خارجی شود.
 
این جزیره گرمسیری که در جنوب چین واقع است به هاوایی چین معروف است و بعد از گذشت سی سال از تبدیل آن به یک استان مستقل دولت، قصد دارد آن را به مرکزی برای فعالیت خلاق ترین افراد و موسسات فناوری دنیا مبدل کند.
هانیان یکی از فقیرترین مناطق چین است و دولت این کشور قصد دارد با استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات این منطقه را دگرگون کند. جذب دهها میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی توسط شرکت های مشهور آی تی از جمله نتایج اجرای طرح مذکور تلقی می شود.
در اواخر ماه دسامبر گذشته کنفرانسی سه روزه به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این جزیره در هایکو مرکز هانیان برگزار شد و موسسان ۲۰ استارتاپ مشهور جهان و دهها سرمایه گذار حوزه فناوری از آمریکا، اروپا، استرالیا، هند و غرب آسیا در کنفرانس مذکور شرکت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: