معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون 25 درصد اقتصاد در دنیا دیجیتال است،گفت:بر اساس آمار، ایران جزو پنج کشوری است که در این زمینه بیشترین رشد را دارد.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، علیرضا دلیری در سیزدهمین کنفرانس ملی یاددهی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی افزود: اقتصاد دیجیتال و پیشرفت فناوری های مختلف به حدی در دنیا سرعت گرفته که اقتصاد سنتی در حال تبدیل شدن به اقتصاد مدرن است.
وی اظهار داشت: در گذشته شرکت های بزرگ دنیا شرکت هایی همچون خودروسازان بودند اما اکنون شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات گوی سبقت را ربوده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: سرعت رشد اقتصاد دیجیتال تا به آنجا است که در حال تبدیل شدن به اقتصاد پایه برای توسعه و پیشرفت کشورها شده است و مزیت بزرگ آن این است که مبنایش دانش و فناوری است.
دلیری ادامه داد: روزانه بیش از 1.5 تریلیون جستجو در جستجوگر گوگل انجام می شود و در هر ثانیه 2.5 میلیون پست الکترونیکی ارسال می شود و نشان می دهد که اغلب فعالیت های روزانه مردم در بستر فناوری شکل گرفته است.
به گفته وی در کشور ما نیز با وجود 33 میلیون جوان بین سنین 20 تا 40 سال و 5 میلیون دانشجو نفوذ فناوری رشد داشته است و اکنون نفوذ استفاده از تلفن همراه و فناوری های موبایلی ایران از برخی کشورهای بزرگ دنیا بیشتر است به گونه ای که به نسبت هر 100 نفر در ایران 129 خط تلفن وجود دارد و بیانگر افزایش بستر فعالیت های دیجیتالی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تجارت الکترونیکی، خدمات و آموزش عمومی و مدیریت دیتاها از بسترهای اصلی اقتصاد دیجیتال محسوب می شوند، افزود: از آنجا که بستر نیروی انسانی و فناوری اطلاعات در کشور ما قوی است امید می رود با برنامه ریزی دانشگاه ها و حاکمیت، مسائل و مشکلات مردم در بستر اقتصاد دیجیتال حل شود و در این رابطه معاونت علمی ریاست جمهوری بر روی منابع خلاق در این زمینه تمرکز کرده است.
رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران نیز در این کنفرانس سخنان خود را بر محوریت یادگیری الکترونیکی و یادگیری به کمک فناوری ارائه کرد و گفت: این دو مقوله اگر درست فهم نشود و تصور درستی از یادگیری نداشته باشیم بسیاری از نتیجه گیری ها دقیق نخواهد بود.
سید امید فاطمی تصریح کرد: انجمن یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران به منظور گسترش و ارتقای علمی در حوزه یادگیری الکترونیکی از 7 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و موفق به برگزاری کنفرانس یاددهی و یادگیری الکترونیکی به صورت بین المللی از ابتدای فعالیت خود شده است.
وی با بیان اینکه این انجمن نقش سیاستگذار در این کنفرانس را دارد، اضافه کرد: پژوهش، ارتباطات بین المللی، ارزیابی موسسات یادگیری الکترونیکی، آموزش، کارگاه ها، گردهمایی های علمی، کمیته دانشجویی، ارتباط با صنعت، انتشارات، خبرنامه علمی، وب سایت انجمن و برنامه ریزی راهبردی از دیگر فعالیت های انجمن است.
در این همایش دو روزه که هفتمین دوره بین المللی خود را تجربه می کند، نشست های تخصصی با موضوع نقش یادگیری و محتوای الکترونیکی در علوم پزشکی و سلامت دیجیتال، نقش یادگیری و محتوای الکترونیکی در آموزش زبان، نقش یادگیری و محتوای الکترونیکی در تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش محتوای الکترونیکی در توسعه کسب و کار، کار آفرینی و مهارت افزایی برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع طراحی دوره برخط و برگزاری مجمع سالیانه یادگیری الکترونیکی از دیگر برنامه های این همایش دو روزه است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: