معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را مبارزان خط مقدم مقابله با محدودیت ها و تحریم ها دانست و گفت: کسب وکارهای نوپا و دانش بنیان در شرایط تحریم در نوک پیکان رفع محدودیت ها قرار دارند و اقتدار نرم را برای کشور به ارمغان می آورند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را مبارزان خط مقدم مقابله با محدودیت ها و تحریم ها دانست و گفت: کسب وکارهای نوپا و دانش بنیان در شرایط تحریم در نوک پیکان رفع محدودیت ها قرار دارند و اقتدار نرم را برای کشور به ارمغان می آورند.
سورنا ستاری در دیداربا نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام با اشاره به اثر گذاری شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور اظهارداشت: با نگاهی به محیط پیرامونی شاهدیم که  نقش شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در پیشرفت اقتصادی کشور نمایان است و رشد این روند با همدلی و هماهنگی بخش های جامعه برای توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی سرعت می گیرد.
وی افزود: توسعه باید بر مبنای ویژگی‌های ذاتی و بومی صورت بگیرد. نباید استان را به تغییر ناسازگار با ویژگی های بومی آن وادار کرد و توسعه صنایع آلاینده و کم بازده، ماحصل تفکر نفتی و تزریق پول دولتی به این صنایع است.
وی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت های دان بنیان به عنوان مهم ترین رسالت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایجاد زیست بوم کارآفرینی و نوآوری اجرایی شده است و در حالی که سال 92 فقط 50 شرکت دانش بنیان داشتیم، امروز تعداد این شرکت ها از مرز 4هزار عبور کرده است.
 
باید زنجیره ایده تا ثروت تکمیل شود
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پیشرفت های قابل توجهی در حرکت روی لبه دانش و فناوری به دست آورده ایم؛ اگر می خواهیم برتری علمی کشور را حفظ کنیم، باید زنجیره ایده تا ثروت تکمیل شود.
ستاری با بیان اینکه در زنجیره ایده تا ثروت دانشگاه بخش  جدایی ناپذیر جامعه است گفت: کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری باید به دست دانشگاه توسعه یابد و سرمایه گذاری خطرپذیر به سوی ایده های نوآورانه و اختراعات جوانان خلاق و کارآفرین  رهنمون شود.
رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: خوشبختانه جریان تازه ای در جامعه شکل گرفته است که بر اساس آن بیش از 4هزار شرکت دانش بنیان و 6هزار استارتاپ،  تحول تازه ای در اقتصاد کشور ایجاد کرده است؛ این کسب و کارها که اغلب توسط جوان‌ها اداره می شوند در آینده نزدیک با کنار زدن ساختارهای سنتی پیشین به قدرتمندترین کسب و کارهای اشتغال زا و ارزش آفرین بدل می شود.
تحولات خوبی در ارتقای جایگاه نوآورانه ایران رخ داده است
وی با اشاره به پیشرفت های ارزشمند کشور در تولید علم گفت:  تحولات خوبی در ارتقای جایگاه نوآورانه ایران  رخ داده و اتفاقات خوبی در راه است؛  جایگاه بسیار مطلوبی در تولید علم به ویژه در حوزه هایی همچون نانوفناوری داریم. علاوه بر این، فروش شرکت های دانش بنیان است که در شرایط اقتصادی کشور، سال گذشته به فروش قابل توجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی رسیدند و سال آینده نیز به رشد خود ادامه خواهند داد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را مبارزان خط مقدم مقابله با محدودیت ها و تحریم ها دانست و گفت: مهمترین هنر شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپی این است که در شرایط محدودیت و تحریم با قدرت ادامه دهند چرا که بر پایه دانش و نوآوری ایجاد شده‌اند؛  این کسب وکارها در شرایط تحریم در نوک پیکان رفع محدودیت ها قرار دارند و اقتدار نرم را برای کشور به ارمغان می آورند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: